Lidl, John Lewis, Heathrow, Pornhub, H&M - świąteczne majstersztyki reklamowe z zagranicy (wideo)

W tym roku, podobnie jak i w latach ubiegłych najczęściej wskazywaną jako najlepsza świąteczna reklama z zagranicy jest spot marki John Lewis. Sporo dobrych recenzji od polskich przedstawicieli branży reklamowej dostała też tegoroczna reklama marki odzieżowej H&M i londyńskiego lotniska Heathrow.

Sainsbury’s The Greatest Gift
Agencja: AMV/BBDO

Jedna z ostatnich reklam AMV/BBDO, które po 35 latach współpracy żegna się z Sainsbury’s. I to w jakim stylu! Blisko 14 milionów wyświetleń na YouTube mówi samo za siebie. Trzyipółminutowy, animowany teledysk o tym, że najlepsze co możemy dać bliskim na Święta to po prostu wspólne chwile.

Rodzinna chociaż trochę za długa historia o najważniejszej rzeczy na święta, bycie ze sobą. Do tego fajna muza i ciekawa animowana forma. Czego więcej można chcieć.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/allegro-empik-tyskie-tymbark-z-najlepszymi-reklamami-na-boze-narodzenie-wideo_1 ##


Heathrow „ Coming home for Christmas”
Agencja: Havas London

Pośród epickich, wielomilionowych produkcji wyróżnia się prostotą i bezpretensjonalnością, szczególnie biorąc pod uwagę to, że reklamowanym produktem jest lotnisko. Łapie za serce i przynosi uśmiech od pierwszych sekund.

Wzruszająca podróż pary pluszowych misiów, a tak naprawdę wyczekiwanych z utęsknieniem dziadków z „Coming Home for Christmas” największego brytyjskiego lotniska przypomniała, że to, co naprawdę się liczy (i to nie tylko 24 grudnia), to czas spędzany z bliskimi.

Trochę zaskakująca historia misiów, które stają się...dziadkami. Miło to się ogląda wspominając swoich dziadków.


Spain State Lottery
Agencja: Leo Burnett Madryt

Duża odwaga Hiszpańskiej Loterii, która pokazuje, że można nie wygrać, ale nie wygrana się najbardziej liczy.


H&M „Come Together „– directed by Wes Anderson
Agencja: Adam&Eve DDB

Mamy wszystkie nieodłączne elementy świąt: ludzie, podróż, choinka, ozdoby, kolędy i prezenty przedstawione w wyborny sposób przez samego Wes Andersona. Reklama urzeka wprowadzając nas w przyjemny nastrój świąteczny.

Wielkie nazwiska, znana twarz i prosta historia. A przecież najbardziej lubimy to, co gdzieś już słyszeliśmy. Chociaż deadline’y gonią, każdy chciałby dotrzeć na czas do domu i zasiąść przy stole z bliskimi. Zachwycająca forma wizualna wskazuje prosto: H&M ma wyczucie stylu i wie, jakie są najświeższe trendy.

Po zeszłorocznej i nieudanej moim zdaniem kampanii świątecznej z udziałem Katy Perry H&M pokazał prawdziwą klasę. Pełna niemal czterominutowa wersja spotu to ciekawa, świetnie zrealizowana historia. Przykuwa charakterystyczną stylistyką Wesa Andersona (twórcy między innymi „Grand Budapest Hotel” czy „Kochankowie z Księżyca”) i jak na święta przystało, jest bardzo ciepła. A przy tym gdzieś tam pojawia się produkt. Zupełnie nienachalnie.

Mimo braku historii, postaci tak świetnie zarysowane, że chciałoby się obejrzeć film długometrażowy.


Harvey Nichols Christmas

Bezpretensjonalna i prosta.


Xfinity - Hooking Up Grandma's House
Agencja: 72andSunny

Święta to czas, w którym może zdarzyć się wiele niespodziewanych rzeczy. I tak też dzieje się w reklamie Xfinity, pokazując że stereotypowe myślenie może zaprowadzić nas w kozi róg. Xfinity fantastycznie pokazuje, że pomimo różnic wiekowych potrafimy znaleźć wspólny język – wystarczy tylko chcieć.


Marks and Spencer - „Christmas with love from Mrs Claus”
Agencja: RKCR/Y&R

 

Magia świąt w pełnej odsłonie – mamy Mikołaja pod postacią Pani Mikołajowej, wzruszającą historię chłopca, obdarowaną siostrę, przeciwności losu i całość owianą tajemnicą. Klasyczna historia opowiedziana w piękny sposób.

Ciekawe podejście do pani mikołajowej, bo jest świątecznym Jamesem Bondem. Nie ma tu pitu pitu, chociaż są na końcu wzruszające momenty.

To wzruszająca historia chłopca, który zwraca się z prośbą o prezent dla swojej siostry. Jest to zadanie specjalne, więc list był skierowany do Pani Mikołajowej, a ta w stylu godnym Bonda spełnia marzenie chłopca o prezencie dla jego siostry. Pani Mikołajowa jest kobietą z klasą, która na pewno wpisuje się w grupę targetową M&S.

Czy Święty Mikołaj może latać helikopterem? I co ma do tego Marks&Spencer, w którego świątecznej reklamie nie pojawia się ani jedno słowo na temat oferty? Fantastyczny storytelling, rozmach realizacyjny i proste przesłanie, że Święta to idealny czas na okazanie miłości najbliższym i wybaczenie, tego co poszło nie tak.


John Lewis - #BusterTheBoxer
Agencja: Adam&Eve DDB

 

Po raz pierwszy szeroki uśmiech na twarzy nawet najbardziej cynicznych kreatywnych pojawił się przy okazji spotu Johna Lewisa #BusterTheBoxer. Mała dziewczynka, kochający rodzice i prawdziwa radość sympatycznego psa wzruszają i bawią. Prawda jest okrutna – Mikołaj nie istnieje, ale za to jest John Lewis i magia prezentów, które cieszą najbardziej, gdy możemy się nimi z kimś dzielić. Nawet nieświadomie.

Tradycji musiało stać się zadość – na szczycie listy reklamowych hitów świątecznych, podobnie jak w roku poprzednim, znalazł się bezkonkurencyjny John Lewis – tym razem z historią o wyskokowym psie, czyli #BusterTheBoxer.

John Lewis od lat zachwyca świątecznymi reklamami i w tym roku także nie zawodzi. Dla mnie ta reklama to czysta radość, dostępna dla wszystkich niezależnie od gatunku ;) Są lisy, borsuk i wiewiórka, zabrakło mi tylko pancerników :D

Fajna i zabawna historia, o tym, że nie tylko ludziska marzą o czymś fajnym na święta. No i ta nastrojowa świąteczna muzyka. Reklama spodobała się nie tylko ludziom.

Zaskakujące świeże podejście, bo o świętach jak się okazuje można bez Mikołajów i choinek


Pornhub - „Lonely night”
Agencja: Officer&Gentleman

 

Podobno seks sprzedaje wszystko, ale jak sprzedać seks? Chcemy, czy nie – seksualność wciąż jest tematem z pogranicza tabu, a z nim w sferze komunikacji możemy radzić sobie na kilka sposobów. Wykorzystując dyskurs ekspercki, eufemizację lub komizm. Pornhub znowu zrobił nam dobrze, powodując uśmiech na twarzy nawet najbardziej pruderyjnych osób. Noc może i będzie samotna, ale na pewno nie cicha. Można śmiało powiedzieć (jak w miniserialu Skody) – kto nie chciałby orgazmu pod choinkę?


Temptations- „Keep them busy”
Agencja: Adam&Eve DDB

 

Na uwagę zasługuje też reklama kocich przysmaków Temptations („Keep them busy”), która w oryginalny i bardziej niż efektowny sposób ukazuje „niszczycielską” moc kotów w kontekście Świąt i naszych starań, by wypadły one perfekcyjnie. A wystarczy kilka chrupek, by w domu zapanował spokój. Wezmę sobie tę radę do serca – w końcu sama mam dwa koty, a Święta w tym roku u mnie!


Lidl Irlandia - Homecoming

 

W minutowym spocie wraca do domu. I jest w tym powrocie coś prawdziwie poruszającego.


Meijer

 

Amerykańska sieć sklepów mówi „wierz.” Robią to w kilku mini-scenkach, które łączy pewna bardzo sympatyczna postać wywołująca niesamowite reakcje u dzieci.  


Alzheimer’s Research UK: „Santa Forgot”

 

Ta reklama w bardzo wdzięczny sposób porusza trudny problem społeczny, doskonale wykorzystując najbardziej świąteczną postać - Mikołaja. Jest to poruszająca historia małej dziewczynki i Św. Mikołaja, który cierpi na demencję. Wiara potrafi czynić cuda.


Burberry

 

Piękna historia tym bardziej, że prawdziwa. Do tego zrealizowana z rozmachem godnym Hollywood. Niesamowicie epicka kampania. Chyba każdy kreatywny marzy o tym, by móc kiedyś zrealizować coś tak potężnego.


TK Maxx - „The sing-song”
Agencja: Wieden+Kennedy London

 

Pierwsze sekundy sugerują, że idziemy w stronę klasycznego około świątecznego wzruszu, ale nie dajcie się zwieść. Pięknie to ekipa z W&K London przełamała. Sing – song to zdecydowanie najzabawniejsza świąteczna reklama, jaką w tym roku widziałem. Siurpryza (tak, to słowo istnieje w języku polskim) gwarantowana.

Doceniam duży dystans i uśmiech, pojechana.

Najlepsze tegoroczne zagraniczne kampanie świąteczne wskazali dla Wirtualnemedia.pl:
Paweł Fogt, managing director, 2012 agency
Danuta Nierada, associate creative director, Saatchi&Saatchi Interactive Solutions
Marcin Wojtulewicz, creative director, San Markos
Małgorzata Sapeta, strategy planner, Eskadra
Emilia Czerwiec, copywriter, Schulz Brand Friendly
Sylwia Kaczorowska, copywriter, Schulz Brand Friendly
Daniel Przygoda, creative, VML Poland
Tomasz Włodarczyk, art director, Ogilvy&Mather
Agnieszka Koćmierowska, creative group head, Ogilvy&Mather
Magdalena Kacprzyńska, managing director, Woopa
Ewa Cymer, CEO / creative director, Peppermint


bg