Lidl przeprosił internautów urażonych usunięciem krzyża z opakowań marki Eridanous

Lidl Polska usunął krzyż z wizerunku greckiej świątyni na opakowaniach produktów własnej marki Eridanous. Niektórzy klienci skrytykowali to na facebookowym profilu firmy, a ta odpowiada: „Rozważymy przywrócenie krzyża w trakcie projektowania kolejnych odsłon akcji”. Austriacki Lidl oficjalnie przeprasza za usuwanie krzyża i nazywa to „oczywistym błędem”.

Od poniedziałku 28 sierpnia trwał w Lidlu jeden z kolejnych „Tygodni Greckich”, w ramach którego można było kupić produkty greckie własnej marki sklepu Eridanous. Produkty (m. in. słodycze, sery czy oliwa) mają bardzo podobną, utrzymana w błękitach i bieli etykietę, na której widnieje wizerunek białego kościoła na wyspie Santorini. W oryginale kopuła świątyni opatrzona jest krzyżem, na opakowaniach produktów krzyż zniknął.

Oburzeni internauci zaczęli dopytywać na facebookowym profilu, co takiego się stało, że symbol zniknął z budynku. Niektórzy grozili bojkotem konsumenckim.

 

 

W odpowiedzi osoby obsługujące fanpage sieci Lidl informowały, że opakowania tej marki wielokrotnie zmieniały swój wygląd, a przy kolejnych projektach zmian uwagi internautów dotyczące powrotu krzyża zostaną wzięte pod uwagę. Sieć dodała też przeprosiny za ewentualne urażenie odbiorców.

 

Problem nie dotyczy tylko polskiego oddziału Lidla. W poniedziałek austriacki Lidl na swoim fanpage’u oficjalnie przeprosił za usuwanie krzyża z opakowań produktów Eridanous, nazywając to „oczywistym błędem” i obarczając zań winą centralę.

 

To nie pierwszy przypadek, gdy klienci grożą bojkotem sieci Lidl Polska za obrazę uczuć religijnych. W czerwcu na fanpage’u facebookowym firmy promocję cukru promowano grafiką z hasłem „Słodki jeżu”. Część internautów uznała je za niestosowny żart z religii katolickiej. Lidl usunął wpis i przeprosił wszystkich urażonych.

jk