Zestawienie najbardziej aktywnych reklamowo marek w pierwszym półroczu obejmuje 17 brandów. Liderem zestawienia, podobnie jak w roku ubiegłym, jest sieć sklepów Lidl ze wskaźnikiem GRP 32,1 tys. Kolejne cztery miejsca należą do telecomów – Orange, T-Mobile, Play i Plusa. Kolejne miejsce przypadło sieci Biedronka, która w zeszłym roku zamykała podium zestawienia. O dwa miejsca awansował w rankingu Oragne.
W porównaniu z rankingiem z zeszłego roku, w tegorocznym zabrakło pięciu marek: Nivea, Knorr, Scholl, Winiary i Vivus.pl. Debiut odnotowały natomiast Kaufland (miejsce 8.), Neonet (miejsce 10.), Nestle (11.), Apap (12.), Ibuprom (15.) i A2 Mobile (17.).
Dwie najczęściej pojawiające się w zestawieniu kategorie marek to telecom i retail. Marki z tych branż stanowią już ponad 79% zestawienia (vs. 70% w poprzednim roku). Wynika to głównie ze znacznych spadków przedstawicieli branży finansowej i FMCG.
jd
Link do strony artykułu: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/lidl-t-mobile-i-orange-liderami-reklamy-telewizyjnej-w-pierwszym-polroczu-tego-roku