W listopadzie z internetu skorzystało 27,7 mln Polaków. Łączna liczba odsłon wygenerowanych na wszystkich urządzeniach wyniosła 57 mld, a średni dzienny czas surfowania po sieci – 2 godz. 8 min. Najwięcej osób połączyło się z internetem 13 listopada (22,8 mln osób, 83 proc.).
Black Friday to dzień, w którym sprzedawcy oferują wyjątkowo atrakcyjne rabaty i promocje. Według badań Gemiusa, tego dnia liczba odsłon stron internetowych z kategorii e-commerce wyniosła 248,9 mln i była o 82 mln wyższa niż listopadowa średnia dzienna - 166,5 mln. Ciekawe zjawisko zaobserwowano w przypadku internautów. W grupie internautów korzystających z urządzeń mobilnych, szczyt zainteresowania omawianymi serwisami przypadł dzień przed Black Friday, kiedy wygenerowano 94,9 mln odsłon. Na komputerach stacjonarnych i laptopach najwięcej odsłon stron e-commerce wygenerowano w piątek 24 listopada - 167,8 mln.
W listopadzie dużą popularnością w polskiej sieci cieszyły się serwisy z plotkami. Średnia liczba użytkowniczek tego typu stron internetowych na komputerach stacjonarnych i laptopach wyniosła 738 tys. dziennie (5,6 proc.). W tym samym czasie odwiedzało je 527 tys. mężczyzn dziennie (3,8 proc.). Największe zainteresowanie plotkami w sieci przypadło na 22 listopada, kiedy podano informację o problemach z prawem jednej z polskich piosenkarek. Tego dnia portale plotkarskie odwiedziło na komputerach i laptopach 1,1 mln (8,1 proc.) kobiet, a liczba mężczyzn niemal podwoiła się w porównaniu ze średnią dzienną i wyniosła 963 tys. (6,9 proc.).
jd
Link do strony artykułu: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/listopad-w-polskim-internecie-hitami-serwisy-plotkarskie-i-black-friday