Maciej Ziąbrowski: TVN postawi na aplikacje social TV. “Sukces przy formacie Mam talent!”

TVN jest zadowolony z pierwszych wyników interakcji użytkowników aplikacji “Mam talent!”. - Będziemy rozważać wprowadzenie takich rozwiązań również na inne formaty czy anteny - mówi Wirtualnemedia.pl Maciej Ziąbrowski, dyrektor badań w TVN Media.

Maciej Ziąbrowski

Jak wczoraj informowaliśmy, udostępniona przez TVN aplikacja dedykowana “Mam talent!” pozwala na komentowanie wydarzeń dziejących się w aktualnie nadawanym odcinku show oraz na uczestnictwo w sondach i quizach z nim związanych. Daje też użytkownikom możliwość oceniania występów uczestników programu. Wyniki głosowania w aplikacji prezentowane są na ekranie telewizora.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/mam-talent-z-aplikacja-social-tv-1-35-mln-interakcji-podczas-pierwszego-odcinka ##

- Obecnie mechanizm głosowania obejmuje tylko odcinki castingowe, ale nie wykluczamy rozwinięcia tej zabawy w przyszłości na odcinki nadawane na żywo - mówi Wirtualnemedia.pl Maciej Ziąbrowski, dyrektor badań i strategii produktu reklamowego w TVN Media. Zaznacza on jednak, że głosowanie na uczestników nadal będzie możliwe dzięki sms-om.

TVN podał, że podczas nadanego w zeszłą sobotę premierowego odcinka siódmej serii “Mam talent!” z aplikacji skorzystało ponad 60 tys. użytkowników, a stacja zarejestrowała ponad 1,35 mln interakcji dokonanych przez nich. Wyniki te cieszą nadawcę.

- Obserwując sukces przy formacie „Mam talent!” mogę powiedzieć, że z pewnością będziemy rozważać wprowadzenie takich rozwiązań również na inne formaty czy anteny - mówi Ziąbrowski

Aplikacja  “Mam talent!” jest darmowa i dostępna na smartfony oraz tablety z systemami iOS i Android.  Niewykluczone, że w przyszłości pojawi się też jej wersja na system Windows Phone.

 

Rozmowa z Maciejem Ziąbrowskim na drugiej stronie artykułu.


Patryk Pallus: Dlaczego TVN zdecydował się na udostępnienie aplikacji dedykowanej programowi “Mam talent!”?
Maciej Ziąbrowski:
Widzowie zawsze chcieli uczestniczyć w programie - teraz technologia to umożliwia. Każdy może komentować, a nawet mieć wpływ na to, co dzieje się na antenie. Takie możliwości daje tylko aplikacja second screen, która pozwala na wypowiadanie się, czy komentowanie na ekranie telefonu komórkowego lub tabletu wydarzeń widzianych w programie „Mam talent!”.

Co więcej, użytkownicy aplikacji mogą poczuć się jak jurorzy oddając swój głos „tak” lub „nie” na konkretnego uczestnika programu w trakcie jego występu w TV. Efekt tej zabawy w formie zagregowanego wyniku widoczny jest nie tylko w samej aplikacji, ale również na ekranie TV. Tylko w “Mam Talent” bezpośrednio na wizji, w czasie rzeczywistym, publikowane są wyniki głosowania użytkowników aplikacji. Istotne jest, że projekt ten bardzo zainteresował sponsora programu, właściciela marki 50style, który zdecydował się wspólnie z nami zainwestować.

Czy aplikacja pozwoli tez na głosowanie na uczestników przy odcinkach “Mam talent!” nadawanych na żywo czy TVN pozostaje przy systemie sms?
Obecnie mechanizm głosowania obejmuje tylko odcinki castingowe, ale nie wykluczamy rozwinięcia tej zabawy w przyszłości na odcinki nadawane na żywo. W odcinkach na żywo głosowanie widzów możliwe jest dzięki sms premium.

Czy pojawi się wersja na Windows Phone?
W tym projekcie nie zdecydowaliśmy się na uruchomienie wersji dla Windows Phone ze względu na jego wciąż relatywnie ograniczoną penetrację. Obserwujemy jednak sukcesywny wzrost popularności tego systemu operacyjnego I nie wykluczamy takiego rozwiązania w przyszłości.

Kto przygotował aplikację "Mam talent!"?
Aplikacja „Mam talent!” przygotowana została w ramach współpracy TVN z firmą producencką Fremantle oraz dostawcą rozwiązań technologicznych - brytyjską firmą Tellybug.

Czy planujecie udostępnienie podobnych aplikacji do innych programów? Których?
Obserwując sukces przy formacie „Mam talent!” mogę powiedzieć, że z pewnością będziemy rozważać wprowadzenie takich rozwiązań również na inne formaty czy anteny.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/mam-talent-z-aplikacja-social-tv-1-35-mln-interakcji-podczas-pierwszego-odcinka ##


Patryk Pallus