Make Life Harder w show „Make Poland Great Again” na Gazeta.pl. „Chcemy trafić do widzów ‘Ucha prezesa’”

Gazeta.pl wraz z duetem autorskim Make Life Harder przygotowuje nowy program wideo „Make Poland Great Again”, który jest utrzymany w stylistyce night-show - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Będziemy zadowoleni, jeśli będziemy porównywani do „Ucha Prezesa’ - mówi nam Paweł Stremski, dyrektor portalu Gazeta.pl.

Premierowy sezon „Make Poland Great Again” liczy 8 odcinków, pierwszy pojawi się w poniedziałek, 4 września. Trwające 12-15 minut odcinki będą udostępniane w poniedziałki, o godz. 18.00 na stronie głównej Gazeta.pl. Program oraz jego fragmenty będą też publikowane w kanałach Gazeta.pl w mediach społecznościowych - na YouTube, Facebooku i Twitterze - oraz na stronie Mpga.Gazeta.pl.

Program realizowany jest w formie zbliżonej do telewizyjnego night-show, w którym prowadzący siedzą za biurkiem, a w nagraniu na żywo uczestniczy publiczność. Scenariusze na kolejne odcinki powstają wewnątrz zespołu Make Life Harder, przy wsparciu ekipy Gazeta.pl. - Pomysły są inspirowane codziennymi wydarzeniami, informacjami z mediów oraz rozmowami. Tematyka „Make Poland Great Again” będzie nawiązywać tak mocno jak tylko to będzie możliwe do ostatnich, aktualnych wydarzeń i tematów ważnych dla ludzi - mówi nam Paweł Stremski. - To dla nas duża i ważna produkcja. Teksty są wielokrotnie redagowane i dopieszczane przed dopuszczeniem do etapu produkcji - dodaje.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ruszaja-zdjecia-do-ucha-prezesa-2-emisja-7-wrzesnia-showmax ##

Paweł Stremski mówi, że w politycznej i medialnej rzeczywistości dzieje się tyle, iż twórcy musieli poszukać nowego sposobu, by o tym opowiadać: - Ciekawie, w nowej formie, zabawnie i dla internetowej publiki. Wiemy, jaką popularnością cieszą się zagraniczne formaty typu „Last Week Tonight with John Oliver” lub „Colbert Report”. W polskich mediach brakowało nam tego typu show - prawdziwego, z charakterem, i jednocześnie popularniejszego niż niszowe produkcje. Panowie z zespołu Make Life Harder i ich poczucie humoru idealnie pasowali do tej układanki. Dlatego zaproponowaliśmy im współpracę i wspólnie postanowiliśmy zrobić program, który jest cykliczny, wygląda poważnie i podsumowuje to, co dzieje się w Polsce - mówi dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Czy tworząc swój format Gazeta.pl chce odcinać kupony od popularności innego satyrycznego serialu „Ucho prezesa”? - To fenomenalny sukces. Jesteśmy fanami tego serialu. Chcemy, żeby „Make Poland Great Again” trafiło do podobnego odbiorcy i żeby także wywoływało uśmiech i czasem dawało do myślenia. Oba formaty są jednak od siebie bardzo różne. Jeśli format „Make Poland Great Again” będzie porównywany z „Uchem prezesa”, będziemy bardzo zadowoleni - dodaje Paweł Stremski.

Make Life Harder to Rafał Żabiński i Jakobe Mansztajn - popularny blogerski duet, który od kilku lat satyrycznie komentuje polską rzeczywistość. Mają niemal 250 tys. fanów na Facebooku; wydali także dwie książki. - Jeszcze wczoraj śmialiśmy się z szafiarek i pisaliśmy teksty o tym, jak jeść banana. Komentowanie polskiej polityki wydaje nam się naturalną kontynuacją naszej dotychczasowej kariery - mówi Rafał Żabiński.

Jak się dowiadujemy, szefostwo portalu Gazeta.pl planuje na razie jeden, jesienny sezon show. Decyzje o ewentualnych kolejnych sezonach będą podejmowane po zakończeniu pierwszego.

Startowi programu będzie towarzyszyła kampania w internetowych serwisach Agory (m.in. Gazeta.pl, Sport.pl, Plotek.pl, Logo24, Avanti24), w mediach społecznościowych (Facebook, Twitter, Instagram), w sieci kin Helios, w stacjach radiowych (Radio TOK FM, Rock Radio), w telewizji Metro oraz na nośnikach reklamy zewnętrznej. Działania reklamowe przygotował dział marketingu Gazeta.pl.

W czerwcu br. portal Gazeta.pl notował 8,8 mln użytkowników, mając 301,1 mln odsłon. Internauta spędzał na tym portalu średnio 47:56 min.

Jacek Kowalski