„Mali giganci” mają o 1,26 mln widzów więcej niż „Drzewo marzeń”. TVN liderem rynku

Pierwsze trzy odcinki trzeciej edycji „Małych gigantów” oglądało średnio 2,04 mln osób. W porównaniu do „Drzewa marzeń”, emitowanego w tym paśmie w tygodniach poprzedzających, dziecięce reality-show zyskało 1,26 mln widzów. TVN w czasie jego emisji jest liderem rynku telewizyjnego.

Trzeci sezon „Małych gigantów” na antenie TVN pokazywany jest w niedziele o godz. 17.00, począwszy od 5 listopada br. Początkowo program miał powrócić na antenę wiosną br., ale TVN zdecydował się przesunąć emisję w czasie - na jesień tego roku, ale nie od września. Telewizja TVN rozważała również emisję produkcji w letniej ramówce. Nadawca jednak doszedł do wniosku, że to by nie miało ekonomicznego sensu dla stacji. - Latem nie ma ani tylu widzów przed telewizorami, ani tylu pieniędzy na rynku, żeby „wyżywić” taki duży program rozrywkowy jak choćby „Mali giganci” - komentował portalowi Wirtualnemedia.pl Czaja.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvn-show-o-hipnozie-you-re-back-in-the-room-zasady ##

Średnia widownia trzech dotąd pokazanych odcinków wyniosła 2,04 mln osób, co przełożyło się na 14,46 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 14,07 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 13,63 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Do tej pory największą widownię, wynoszącą 2,09 mln osób, zgromadził trzeci odcinek talent-show.

TVN w okresie poprzedzającym emisję trzeciej edycji „Małych gigantów” w soboty o 18.00 pokazywał nowy program „Drzewo marzeń”, który śledziło średnio 784 tys. osób (przełożyło się na 6,16 proc. udziału w 4+, 7,59 proc. w 16-49 oraz 6,94 proc. w 16-59). Oznacza to, że „Mali giganci” podnoszą widownię swojego pasma o 1,26 mln oglądających.

Z kolei średnia widownia trzech odcinków „Ugotowanych” pokazywanych w tym paśmie w okresie od 6 do 20 listopada ub.r. wyniosła 1,58 mln osób (10,29 proc. udziału w 4+ i 13,15 proc. w 16-49). W tym ujęciu nowa edycja dziecięcego programu podnosi widownię swojego pasma o 460 tys. osób.

Jednak „Mali giganci” w porównaniu do drugiej edycji, emitowanej wiosną ub.r., stracili 830 tys. widzów. Pokazane wówczas pierwsze trzy odcinki produkcji oglądało średnio 2,88 mln osób, a ich udział wynosił 18,49 proc. w 4+ oraz 17,75 proc. w 16-49. Wtedy program jednak pokazywano w innym czasie antenowym - w soboty o godz. 20.00.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/the-voice-kids-od-30-grudnia-w-tvp2-emisja-w-soboty-o-20-00 ##

TVN w paśmie nadawania nowej edycji dziecięcego programu zajmuje pierwsze miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Wiceliderem w tym paśmie jest TVP1, która emitując wtedy gł. serial „Komisarz Alex” i „Jaka to melodia?”, osiąga 12,77 proc. udziału. Trzeci jest Polsat (gł. „Nasz nowy dom” i początek „Wydarzeń”; 11,05 proc.), a czwarta - TVP2 (gł. „Panorama”, „Sport” i „Pogoda”; 6,06 proc.).

Również wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 TVN jest liderem rynku.

Program „Mali Giganci” oparty jest na formacie „Pequeños Gigantes”, nadawanym od 2011 roku przez meksykańską stację Televisa. Uczestnikami produkcji są dzieci w wieku od 4 do 12 lat uzdolnione wokalnie, aktorsko, tanecznie lub recytatorsko.

Nagrania do trzeciej odsłony programu zakończyły się na początku marca br. Występy uczestników oceniało jury w składzie: Agnieszka Chylińska, Kuba Wojewódzki i Sonia Bohosiewicz.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/drugi-sezon-serial-diagnoz-tvn-kiedy-emisja ##

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w I półroczu br. udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 9,79 proc.

Michał Kurdupski