W 2018 roku Mark Zuckerberg chce naprawić Facebooka

Mark Zuckerberg zapowiedział, że najważniejszym wyzwaniem jakie podejmie w 2018 roku będzie naprawa Facebooka. Chodzi o lepszą ochronę użytkowników przed agresywnymi treściami, likwidowanie animozji pomiędzy mieszkańcami różnych krajów oraz oddanie nowych technologii w ręce zwykłych ludzi.

Osobiste wyzwania jakie postawił przed sobą Mark Zuckerberg w 2018 r. założyciel i szef Facebooka opublikował we wpisie na swoim koncie w serwisie.

Zuckerberg przypomina, że w poprzednich latach podejmował już różne zobowiązania, które udawało mu się zrealizować, m.in. osobiste odwiedziny w każdym ze stanów USA, przebiegnięcie 365 mil, zbudowanie w domu systemu sztucznej inteligencji czy nauka języka mandaryńskiego.

Teraz Zuckerberg zdradził, że jego najważniejszym celem w nowym roku będzie naprawa Facebooka. Chodzi o lepszą ochronę użytkowników przed agresywnymi treściami, likwidowanie animozji pomiędzy mieszkańcami różnych krajów oraz oddanie nowych technologii w ręce zwykłych ludzi. Szef Facebooka podkreślił, że te cele stały przed ludźmi tworzącymi serwis także w poprzednich latach, jednak nie uniknięto błędów.

Jako wyzwanie które zamierza zrealizować Zuckerberg wymienił też zbliżanie do siebie ekspertów i skłonienie ich do dyskusji nad współczesnym znaczeniem takich dziedzin jak historia, filozofia, rządzenie, media czy technologie.

- Na przykład obecnie jednym z najważniejszych kwestii związanych z technologią są centralizacja i decentralizacja – podkreśla Zuckerberg we wpisie. - Wielu z nas zwróciło się ku nowym technologiom wierząc, że będzie to narzędzie decentralizacji systemu, które odda władzę w ręce każdego z nas. Dzisiaj coraz mniej osób w to wierzy widząc, że technologie raczej skupiają władzę w rękach elit niż ją decentralizują.

Zuckerberg zaznaczył, że 2018 r. będzie dla Facebooka ważnym okresem wymagającym wprowadzenia istotnych zmian mających na celu poprawienie wielu niedociągnięć serwisu w realizacji jego społecznej misji oraz przekonanie internautów, że czas spędzony na Facebooku nie jest stracony.

Przychód Facebooka sięgnął w II kwartale 2017 roku 9,32 mld dol., firma zanotowała zysk netto w wysokości 3,89 mld dol., a liczba użytkowników przekroczyła 2 mln.

ps