Marketerzy i wydawcy wzywają do rezygnacji z irytujących formatów reklam internetowych

Organizacja The Coalition for Better Ads wezwała branżę reklamową do rezygnacji z intruzywnych formatów reklamowych. Bardziej przyjazny przekaz ma powstrzymać rosnącą wśród internautów popularność narzędzi do blokowania reklam.

Coalition for Better Ads (Koalicja na rzecz lepszych reklam) składa się z głównych stowarzyszeń reklamowych z Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech i Stanach Zjednoczonych, internetowych platform reklamowych Google i Facebook, reklamodawców takich jak m.in. Procter & Gamble czy Unilever i wydawców, w tym News Corp, Washington Post i Thomson Reuters.

W swoim apelu koalicja zwróciła się do całej branży reklamowej o to, by zaprzestała zalewania internetu intruzywnym przekazem który wywołuje jedynie irytację użytkowników, jest nieskuteczny, a w dodatku skłania coraz większą liczbę internautów do instalowania programów służących do blokowania reklam.

Wśród formatów reklamowych nie spełniających przyjaznych standardów Coalition for Better Ads wymienia wyskakujące okienka, spoty wideo z automatycznym odtwarzaniem i włączonym dźwiękiem czy reklamy pełnoekranowe oddzielające użytkowników od treści w serwisie.

Koalicja podkreśla, że przebadała ponad 25 tys. użytkowników internetu i urządzeń mobilnych, którzy oceniali reklamy ze swojego punktu widzenia. Na podstawie tego sondażu organizacja wyselekcjonowała 6 formatów reklam stosowanych w przeglądarkach desktopowych oraz 12 formatów mobilnych, które są najbardziej irytujące dla odbiorców.

Eksperci rynku reklamowego wypowiadając się dla Reutersa nie bardzo wierzą w skuteczność apelu opublikowanego przez Coalition for Better Ads. Według nich formaty napiętnowane przez koalicję są uznawane za intruzywne już od kilku lat, a mimo tego reklamodawcy nadal szeroko je wykorzystują i na razie nic nie wskazuje na to, by mieli z nich zrezygnować.

ps