Reforma w TVP od 1 marca. Matyszkowicz dyrektorem biura programowego

Telewizja Polska rozpocznie formalne wdrażanie zmian w strukturze spółki od 1 marca br. Tak zdecydował zarząd TVP, który zatwierdził także Mateusza Matyszkowicza jako dyrektora nowo powstałego biura programowego - nieoficjalnie ustalił portal Wirtualnemedia.pl.

Pierwsze doniesienia o planowanej reformie pojawiły się w lipcu ub.r. - portal Wirtualnemedia.pl informował wówczas, że nadawca publiczny zamierza powołać jednego dyrektora programowego (odpowiedzialnego za program w całej TVP) oraz rozważa likwidację stanowisk dyrektorów anten. Na szefa programowego od początku typowany był Mateusz Matyszkowicz, obecny szef Jedynki. TVP nie potwierdzała tych informacji.

Według nieoficjalnych informacji Wirtualnemedia.pl, Mateusz Matyszkowicz został już zatwierdzony przez zarząd na to nowo utworzone stanowisko w strukturze Telewizji Polskiej. Oficjalnie zostanie powołany 1 marca br., wtedy spółka rozpocznie wdrażanie zaplanowanych zmian, w tym działalność biura programowego.

Matyszkowicz wraz z zespołem będzie odpowiadał za ramówki wszystkich kanałów. Wiąże się to z połączeniem budżetów anten i zdjęciem z nich odpowiedzialności za program. Do tej pory kierownictwo każdej anteny we własnym zakresie układało ramówki i decydowało o zamawianiu audycji.

Reforma będzie jednak wdrażana etapami przez cały kolejny rok. To znaczy - zmiany obejmą w pierwszej kolejności anteny główne TVP1 i TVP2 oraz kanały tematyczne TVP3, TVP HD, TVP Rozrywka i TVP Seriale. Pozostałe, czyli TVP Kultura, TVP Historia, TVP Info, TVP Polonia, TVP Sport, TVP ABC i TV Biełsat - będą na razie decydować o programie samodzielnie, tak jak do tej pory.

Start reformy organizacyjnej TVP oznacza, że Marcin Wolski będzie musiał odejść ze stanowiska dyrektora i redaktora naczelnego TVP2, które pełni od początku 2016 roku. Z naszych informacji wynika, że szefem Dwójki Wolski będzie na pewno do końca lutego br.

Nadawca publiczny pracował nad zmianami w zarządzaniu w pionie programowym od połowy 2017 roku. Celem zmian jest uproszczenie struktury i oszczędności. O szczegółach planowanych zmian piszemy tutaj.

Według Nielsen Audience Measurement w 2017 roku średni udział TVP1 w grupie ogólnej (widzowie powyżej 4 roku życia) wyniósł 9,59 proc., a TVP2 - 7,87 proc. W grupie komercyjnej (16-49) TVP2 wyprzedziła TVP1. Udział Dwójki wyniósł 6,74 proc. , a Jedynki - 6,11 proc.

Łukasz Brzezicki