McCann Worldgroup szuka na ulicach miast prawdziwego oblicza konsumentów w akcji „Truth About Street”

Polski oddział McCann Worldgroup wziął udział w globalnej akcji firmy pod hasłem „Truth About Street”. W ciągu jednego dnia informacje konsumenckie zbierane były przez pracowników agencji bezpośrednio od mieszkańców na ulicach miast.

„Truth about street” to autorskie przedsięwzięcie McCann Worldgroup, które ma na celu zebranie w ciągu jednego dnia jak największej ilości danych o konsumentach. W tym roku akcja odbyła się 10 października, w Polsce wzięli w niej udział pracownicy ze wszystkich działów agencji. Do badań wytypowano kilkanaście miejsc w Warszawie, ankietowani zaś to zarówno stali mieszkańcy miasta, jak i turyści.

Pracownicy zostali podzieleni na cztero- bądź pięcioosobowe zespoły i przeprowadzili wywiady z 25 osobami w różnym wieku. Pytania zadawane konsumentom dotyczyły m.in. wyróżników kulturowych, stereoptypów dotyczących poszczególnych miast, tego jak ich zdaniem dane miasto wpływa na globalną rzeczywistość – lub może jest pod wpływem czynników globalnych, marek i firm reprezentujących lokalne wartości. Badacze dokumentowali ponadto za pomocą zdjęć aktywność reklamową marek i firm – fotografowali różne formy promocji w mieście.

- W ramach McCann Worldgroup działa Truth Central - globalna komórka badawcza, która prowadzi różnorodne badania w wielu krajach na całym świecie. Wyniki dostępne są zawsze dla klientów McCann Worldgroup - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Marcin Samek, strategy&social media director w McCann Wordlgroup Polska.

Na całym świecie w „Truth About Street” wzięło udział 20 tys. pracowników firmy. Zebrane dane zostaną przetworzone przez działy strategii McCann Worldgroup na całym świecie, a efektem badania będzie globalny raport.
 

jd