Mediacap z 30,2 mln zł wpływów i 2,7 mln zł zysku EBITDA, 9,5 mln zł z Opinie.pl, TalentMedia i Plastream

W pierwszej połowie br. holding marketingowo-technologiczny Mediacap zanotował 30,2 mln zł wpływów ze sprzedaży, 0,8 mln zł zysku brutto i 2,7 mln zł skorygowanego zysku EBITDA. Przychody z platform technologicznych Opinie.pl i Plastream oraz sieci youtuberskiej TalentMedia wyniosły 9,5 mln zł.

Według nieaudytowanych wyników przychody sprzedażowe Mediacapu wzrosły w skali roku z 28,7 do 30,2 mln zł, szacowany zysk z działalności operacyjnej zmalał z 2,7 do 1 mln zł, szacowany zysk brutto - z 2,7 do 0,8 mln zł, a szacowany skorygowany zysk EBITDA - z 3,3 do 2,7 mln zł.

Mediacap uzasadnia, że spadek wskaźników zysku wynika z jednorazowych wydatków, przede wszystkim na rozwój platform technologicznych Opinie.pl i Plastream, przeprowadzką wszystkich spółek holdingu do nowego wspólnego biura, odpisem wynoszącym ponad 1 mln zł na nieściągalne należności oraz przejęcia. W marcu br. Mediacap, poprzez swoją spółkę zależną The Digitals, kupił 51,11 proc. udziałów TalentMedia za 2,78 mln zł (plus ewentualne premie), a w czerwcu przejęła 90 proc. udziałów firmy TalentMedia Balkans działającej przede wszystkim w Bułgarii. Natomiast firma IQS w maju nabyła platformę do monitoringu mediów społecznościowych BrandSpy wraz z jej dotychczasowymi klientami.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/mediacap-strategia-do-2020-roku-5-krotnie-zwiekszyc-wplywy-z-opinie-pl-talentmedia-i-plastream ##

Mediacap podał, że w minionym półroczu szacowane przychody proform Opinie.pl, TalentMedia i Plastream ze sprzedaży wyniosły 9,5 mln zł, o 73 proc. więcej niż rok wcześniej.

Do Mediacapu oprócz TalentMedia, The Digitals i IQS należą też agencja reklamowa Scholz & Friends Warszawa i agencja eventowa EM Lab.

tw