Sprzedanie Discovery 51 proc. udziałów Metro TV podwyższy wynik netto Agory o 11 mln zł

Discovery Polska sfinalizowało kupno od Agory 51,06 udziałów spółki Green Content (nadawcy Metro TV) za 19 mln zł. Agora szacuje, że ta transakcja podwyższy jej tegoroczny wyniki netto o 11,4 mln zł.

Discovery Polska 48,94 proc. udziałów Green Content kupiło od Agory w grudniu ub.r. za 14 mln zł. W umowie zapisano opcję, w ramach której koncern do końca br. mógł zdecydować się kupić pozostałe udziały Green Content, a Agora - sprzedać je.

Pod koniec sierpnia Discovery Polska poinformowało, że skorzysta z tej możliwości, a w miniony piątek transakcja została zrealizowana - koncern za 51,06 udziałów Green Content zapłacił 19 mln zł.

Agora w komunikacie giełdowym podała, że sprzedaż tych udziałów podwyższy wynik netto w trzecim kwartale i całym br. samej spółki o ok. 11,1 mln zł, a całej jej grupy kapitałowej - o ok. 11,4 mln zł. W pierwszej połowie br. Agora zanotowała 583,7 mln zł wpływów ze sprzedaży i 5,4 mln zł straty brutto. Mocno wzrosły przychody firmy w segmencie filmowym, a mocno zmalały w pionach prasy i druku.

Należąca do Green Content stacja Metro jest nadawana od 2 grudnia ub.r., m.in. na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Według danych Nielsen Audience Measurement w pierwszej połowie br. miała 0,2 proc. udziału w rynku oglądalności, najwięcej spośród czterech stacji uruchomionych pod koniec ub.r. na MUX-8.

Dorota Żurkowska-Bytner, senior vicepresident i country manager na Polskę w Discovery Networks, zapowiedziała w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że firma zachowa nazwę Metro TV i nie będzie wnioskować o zmianę koncesji stacji. - Marka Metro wypracowała już silną pozycję na rynku. Chcemy wykorzystać jej potencjał - podkreśliła.

Discovery Polska złożyło oferty w konkursach na trzy miejsca na MUX-8, ale w żadnym nie wygrało.

tw