Z danych Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem miesięcznika „Lego Nexo Knights” (Media Service Zawada) w lipcu 2017 roku wyniosła 55 472 egz. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. tytuł zanotował wzrost wynoszący 26,97 proc. Na pozycję lidera awansował on z trzeciej lokaty.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugie miejsce spadł siostrzany magazyn „Lego Ninjago” (Media Service Zawada) ze średnim wynikiem na poziomie 53 799 egz. W porównaniu do lipca 2016 roku pismo to zanotowało stratę wynoszącą 13,59 proc. - największą w zestawieniu.
Podium uzupełnia magazyn „Zabawy i Marzenia z Barbie” (Egmont Polska) z wynikiem na poziomie 50 257 egz., niższym o 6,31 proc. niż rok wcześniej. W lipcu ub.r. tytuł ten był drugi.
4. lokatę (po awansie z 7.) zajął „Lego Friends. Magazyn” (również Media Service Zawada), którego średni wynik zwiększył się najbardziej w zestawieniu - o 31,41 proc. do 41 524 egz.
W lipcu 2017 roku w porównaniu do czerwca 2017 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 31,77 proc.) pochwalić się mogło „Lego Nexo Knights”.
Najwięcej w tym ujęciu stracił magazyn „Movie Star Planet” (Egmont Polska) - było to 26,02 proc.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Michał Kurdupski
Link do strony artykułu: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/miesieczniki-lego-najchetniej-kupowanymi-pismami-dzieciecymi-dane-za-lipiec