„Move Update” od DDB & Tribal w grach McDonald’s dla rozruszania młodych (wideo case study)

Przedstawiamy opis rozwiązania „Move Update” przygotowanego dla McDonald’s przez DDB & Tribal. Agencja otrzymała za nie Brązowego Lwa w kategorii Mobile na tegorocznym festiwalu Cannes Lions.

Rozwiązanie „Move Update” w maju br. zostało wdrożone w polskich grach mobilnych promujących McDonald’s: „Wrap it!”, „Chikker Defense” i „Powrót Drwala”. Aby z niego skorzystać, użytkownik musi jednym kliknięciem połączyć grę ze swoją sportową aplikacją mobilną (np. „Run Keeper”, „Fitbit” i „Strava”).

Mechanizm konwertuje dane zebrane podczas wykonywania dowolnej czynności rejestrowanej przez aplikacje fitness i zamienia je na bonusy oraz dodatki w grach. Na przykład 3 kilometry biegu, 34 minuty jazdy na desce lub mecz siatkówki może dać więcej czasu na rozwiązanie łamigłówek w grze „Powrót drwala”. Z kolei 28 minut jazdy na rowerze na 10 sekund zamrozi ruchome cele w grze „Wrap it!” lub zamieni kroplę keczupu w silniejszą kroplę majonezu w grze „Frykanoid” albo spowolni głodnych przeciwników w „Chikker Defense”.

Opcja została bezpłatnie udostępniona do wdrożenia w innych grach - zarówno darmowych, jak i komercyjnych. Odpowiedni kod można pobrać za darmo na licencji open source z platformy GitHub.

Autorzy projektu w DDB & Tribal:
Tytus Klepacz (dyrektor kreatywny)
Maciej Twardowski (dyrektor kreatywny)
Mariusz Sępek (Art director)
Krzysztof Mielcarek (copywriter)
Daniel Marciniak (designer)
Robert Grabowski (mobile developer)
Katarzyna Szczęsna (account Executive)
Szymon Pepliński (head of creative technology)
Bartek Sułkowski (user experience architect)
Majcher Gosia
Zu Duchniewska
Ela Mielcuch

tw