Najnowsza edycja rankingu prowadzonego przez firmę doradczą Brand Finance nie przynosi zasadniczych zmian na szczycie zestawienia w porównaniu z ub.r.
Na 1. miejscu listy są Stany Zjednoczone, których wartość jako marki wynosi obecnie ponad 21,05 bln dol. Na podium znalazły się także Chiny (ponad 10,20 bln dol.) oraz Niemcy (z górą 4,02 bln dol.).
W pierwszej dziesiątce nie nastąpiły rok do roku żadne poważniejsze zmiany z wyjątkiem ostatniej pozycji, na której znalazła się Korea Południowa zastępując Australię.
W tegorocznym rankingu Brand Finance Polska zajęła 23. miejsce z kwotą szacowaną na 571 mld dol. To oznacza słabszy wynika naszego kraju w porównaniu z rokiem ubiegłym, gdy Polska miała 21. pozycję.
Obecna klasyfikacja Polski oznacza 10. pozycję naszego kraju w regionie Europy oraz 8. miejsce wśród państw należących do Unii Europejskiej.
W innym zestawieniu obejmującym siłę marki danego kraju (na podstawie punktacji oceniającej m.in. jakość życia, wizerunek, bezpieczeństwo czy jakość prawodawstwa) Polska uplasowała się na 54. miejscu zdobywając 65,7 pkt. w porównaniu z 67,2 pkt. w ub.r.
Najsilniejszymi krajowymi markami w br. okazały się według Brand Finance Singapur (92,9 pkt.), Szwajcaria (89,8 pkt.) oraz Zjednoczone Emiraty Arabskie (88,8 pkt.).
Poniżej lista Top 100 najbardziej wartościowych marek krajowych w zestawieniu Brand Finance w 2017 r.
ps
Link do strony artykułu: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najbardziej-wartosciowe-krajowe-marki-na-swiecie-polska-w-dol-na-23-miejsce