Najlepsze reklamy 2016 roku. Allegro, IKEA, ING, Heineken, H&M, Tymbark, OLX (wideo)

Zamiast tradycyjnego cotygodniowego zestawienia najlepszych reklam ostatnich dni prezentujemy zestawienie najlepszych reklam 2016 roku, które powstało w oparciu o sugestie przedstawicieli agencji. Wytypowali oni m.in. reklamy Allegro, IKEA, H&M, ING, Heinekena, Under Armour.

„Under Armour - Rule Yourself”
Agencja: Droga 5

Najbardziej emocjonalny spot, jaki widziałem w tym roku. Bezcenne copy, które bezpretensjonalnie uderza nas prostym przekazem. Widzimy jedynie ułamek każdego z nas. Wycinek życia. Moment, w którym jesteśmy zauważani to efekt tysięcy godzin pracy, spędzanych w chłodzie, czasem cierpieniu i przede wszystkim samotności. Nic nie przychodzi bez wysiłku - ale pokazanie tej idei w ciągu 1:30 to absolutnie karkołomne wyzwanie. Droga 5 forever <3



H&M „Come together”
Agencja: Adam&Eve DDB

Dziękuję Ci H&M. Faktycznie zatrudniłaś Marko Kochana Wesa Andersona i pozwoliłaś mu zrobić jeden z najlepszych spotów jaki kiedykolwiek powstał. Raz w miesiącu będę pielgrzymować i
kupować u Ciebie coś, czego nie potrzebuję z nadzieją, że w przyszłym roku zrobisz to znowu.



ING Bank Śląski: „Moje zmienia wszystko”
Agencja: Brain

Jestem zakochany w tym insightcie, spotach, a przede wszystkim w tym, co kiedyś w życiu słyszałem 2-3 razy w miesiącu: „NIE!” No i to copy zasługujące na Oscara za rolę drugoplanową:
matejkopikasso.


Kenzo “My Mutant Brain”
Agencja: The Framework

Inspiracja teledyskiem Fatboy Slimma wyszła marce Kenzo na dobre. Energetyczny, dziki, groteskowy taniec - pełna ekspresja, jakiej wszyscy czasem potrzebujemy. Perfumy, które pozwalają na to? Biorę w ciemno!


SickKids VS Undeniable
Agencja: Cossette

Dynamiczna, sugestywna i emocjonująca kampania szpitala dziecięcego w Toronto. Idealnie dobrana ścieżka dźwiękowa i sposób montażu, który sprawia, że całość zapada w pamięć.


IKEA: „Eksperyment społeczny”
Agencja: Kalicińscy.com

Fantastyczny koncept, zbudowany na uniwersalnym dla mieszkańców Polski insighcie. Całość obudowana kilkoma historiami spotkań i odkryć ludzi, których sami chcielibyśmy być częścią. Bo prawdziwa miłość, przyjaźń czy po prostu relacja są na wyciągnięcie ręki. Trzeba tylko przełamać bariery, w czym IKEA aktywnie pomaga dzięki inicjatywie spotkań sąsiedzkich.


Allegro „ Czego szukasz w Święta? English for beginners”
Agencja: Bardzo

Wzrusza, idealnie wpisuje się w aktualną sytuację wielu Polaków i serwuje nam piękny storytelling. Reklama ma ponad 12 mln wyświetleń na YouTube i stała się popularna na całym świecie - nawet wśród tych, którzy o Allegro nic nigdy nie wiedzieli.


Świąteczna reklama Tymbarku
Agencja: Brainbox

 

Wzrusza, odwołuje się do dobrych wartości, jest ciepła i świąteczna. Promuje konkurs, ale nie czuje się, że to reklama.


Allegro: „Legendy polskie”

 

Za efektowność, styl i śmiały pomysł odrestaurowania i zaproponowania na nowo znanych już nam historii. Ale mam sporo zastrzeżenia do scenariuszy – zbyt dużo tu niepotrzebnej wulgarności i przewagi CGI nad treścią.  


OLX: T-raperzy z nad Wisły o bezpieczeństwie kupowania w sieci
Agencja: 23Heroes

 

Za wykorzystanie sentymentu i przypomnienie starych czasów, za dobrze kojarzonych, sympatycznych bohaterów. Za fajną formę – piosenka dobrze się słucha i wpada w ucho. No i za świszczypałę – doskonały zabieg wykorzystania nietypowego słowa, które będzie się kojarzyło z kampanią.  


Heineken - „I need a Hero”
Agencja: Publicis Italy, MJZ London

 

Myśląc o tegorocznych najlepszych kreacjach reklamowych, warto wspomnieć o spocie Heinekena, który w swojej prostocie wykazuje potencjał wywrotowy. Grupa kobiet jednym głosem śpiewa „I need a Hero” i okazuje, pisząc eufemistycznie, bunt przeciwko zbyt pijanym mężczyznom. Heineken w ciekawy sposób oddaje głos płci piękniejszej (i mądrzejszej), a także zajmuje stanowisko w sprawie odpowiedzialnego spożycia alkoholu. Tekst piosenki i finałowa scena wybitnie obrazują wizję idealnego konsumenta piwa Heineken. Po obejrzeniu reklamy na pytanie - where have all the good men gone and where are all the gods? – jest tylko jedna odpowiedź. Wszyscy dobrzy faceci piją Heinekena i robią to z klasą.


Fundacja Integracja - „Nie chcę być strażakiem”
Agencja: Walk

 

Na hasło kampania społeczna stają Wam w oczach łzy? Nie tym razem. Chyba że łzy szczęścia i radości. Tym razem na ogromne brawa zasługuje spot autorstwa agencji Walk dla fundacji Integracja. Okazuje się, że można wyrwać się myślowym schematom i wyuczonemu współczuciu – i zrobić z klasą! W końcu o niepełnosprawności mówi się wprost, po ludzku, z lekkością i bez ogródek. Dobra robota!


IKEA - #jesiennezmiany
Agencja: Grey Group Poland

 

Autentyczność przyciąga, a na hasło „be more human” wszyscy zacieramy ręce. Kolejną rodzimą kampanią, która mnie zachwyciła jest #jesiennezmiany. IKEA wie, jak mówić o świecie marki bez epatowania produktem i packshotami. Rozdział 1. „Anastazja” bawi i wzrusza, a przede wszystkim udowadnia, że naprawdę tylko zwykłość jest ciekawa. Jak się okazuje – coraz częściej efekciarstwo wcale nie jest efektywne, a mniej wciąż może oznaczać więcej.


Najlepsze tegoroczne kampanie reklamowe wskazali dla Wirtualnemedia.pl:
Sebastian Stępak, dyrektor zarządzający MSLGroup
Justyna Staszewska, senior account manager w Imagine
Emilia Czerwiec, copywriter w Schulz Brand Friendly
Sławomir Sikorski, senior copywriter w GoldenSubmarine


bg