Facebook, YouTube i Messenger najpopularniejszymi aplikacjami w USA

W Stanach Zjednoczonych połowa użytkowników urządzeń mobilnych korzysta w nich głównie z aplikacji spędzając przy tym średnio 2,3 godziny dziennie. Na szczycie popularności mobilnych programów w USA są Facebook, YouTube oraz komunikator Messenger.

Z danych ComScore wynika, że obecnie w Stanach Zjednoczonych 50 proc. czasu spędzanego przez użytkowników w internecie odbywa się za pomocą aplikacji mobilnych, podczas gdy 34 proc. należy do komputerów.

Amerykanie średnio z aplikacjami w swoich smartfonach i tabletach spędzają 2,3 godziny dziennie, choć wskaźnik ten jest mocno zróżnicowany pod względem wieku. Najdłużej (3,2 godziny) z aplikacji korzystają młodzi użytkownicy, a połowę tego czasu poświęcają na to osoby powyżej 65 lat.

Okazuje się, że aplikacje mobilne w telefonach i smartfonach mają w USA znaczącą przewagę nad przeglądarkami. 87 proc. czasu spędzanego przez użytkowników w sieci odbywa się za pośrednictwem dedykowanych programów, a tylko 13 proc. z wykorzystaniem przeglądarek internetowych.

Zgodnie z raportem ComScore Amerykanie niezbyt chętnie poznają i instalują w swoich urządzeniach nowe aplikacje. W ciągu ostatniego roku 51 proc. badanych nie ściągnęło żadnego programu, a spośród pozostałych użytkowników największy odsetek (13 proc.) zainstalował w systemie tylko 1 aplikację.

W swoim raporcie ComScore zdradza także niektóre nawyki użytkowników smartfonów. Okazuje się m.in., że jedynie 8 proc. osób w wieku 18-34 lata obsługuje swoje smartfony używając do tego obu dłoni. Wśród użytkowników powyżej 55 roku życia ten odsetek rośnie do 39 proc.

Najczęściej wykorzystywaną aplikacją przez użytkowników mobilnych w USA jest Facebook (81 proc.), który wyprzedza YouTube’a (71 proc.) oraz komunikator Messenger (68 proc.). W rankingu obejmującym 10 aplikacji tylko 2 – Snapchat i Pandora nie należą do Facebooka lub Google.

Szczyt listy popularności aplikacji różni się nieznacznie w zależności od wieku użytkowników. W grupie 18 - 24 lata YouTube wyprzedza Facebooka, z kolei wśród najstarszych Amerykanów na 2. miejscu rankingu zamiast YT znajdziemy wyszukiwarkę Google.

Raport ComScore został sporządzony na podstawie danych zebranych z platform Media Metrix Multi-Platform oraz Mobile Metrix, a także na podstawie ankiet przeprowadzonych w lipcu br. na próbie tysiąca użytkowników mobilnych w USA.

ps