Rynek przeglądarek internetowych: Chrome i Firefox w dół, zyskuje Safari

Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w styczniu 2017 r., tak jak w poprzednich miesiącach, zanotowała spadek udziału zarówno na całym świecie, jak i w Polsce. Stracił też drugi Firefox, a najlepiej wypadła przeglądarka Safari firmy Apple.

Z danych StatCounter wynika, że w styczniu br. Chrome miał w skali globalnej 57,87 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 58,48 proc. w grudniu.

W tym samym czasie spadek zanotował także drugi w rankingu Firefox (z 13,45 proc. do 13,32 proc.). Zyskały natomiast kolejne w zestawieniu przeglądarki Safari (z 10,54 proc. do 10,94 proc.), Internet Explorer (z 8,92 proc. do 9,45 proc.) oraz Edge (z 3,09 proc. do 3,26 proc.).

Tymczasem w Polsce Chrome, który utrzymał pozycję zdecydowanego lidera, także zanotował spadek. Przeglądarka Google miała w styczniu br. 56,24 proc. udziału w naszym rynku, wobec 56,44 proc. w grudniu.

Podobnie jak w skali globalnej, straciła również następna w zestawieniu przeglądarka Firefox (z 26,78 proc. do 26,42 proc.). Spadek odnotowała też trzecia Opera (z 6,18 proc. do 6,07 proc.), podczas gdy zyskały zajmujące kolejne miejsca Internet Explorer (z 3,7 proc. do 3,73 proc.) i Safari (z 2,41 proc. do 2,67 proc.).

km