Onet zwiększa przewagę nad Wirtualną Polską, mocno w dół Cda, Ceneo i Filmweb (Gemius/PBI z maja)

Grupa Onet-RASP w kolejnym miesiącu zanotowała mniejszy spadek liczby użytkowników niż Grupa Wirtualna Polska, dzięki czemu zwiększyła przewagę zasięgową nad konkurentem. W skali miesiąca spore wzrosty miały Cyfrowy Polsat, ZPR Media i Grupa OLX, a spadki - Ceneo.pl, Filmweb.pl i Cda.pl.

W maju br. strony i aplikacje internetowe Grupy Google odwiedziło w Polsce 26,42 mln realnych użytkowników (czyli 96,4 proc. wszystkich polskich internautów, o 346,5 tys. mniej niż rok wcześniej). Wykonali oni 8,08 mld odsłon - wynika z badania Gemius/PBI.

Również pięciu kolejnych wydawców zanotowało w skali miesiąca spadki liczby użytkowników - YouTube o 487,4 tys., a Grupa Interia.pl o 443,3 tys. Grupa Onet-RASP zanotowała dwa razy mniejszy spadek niż Grupa Wirtualna Polska (112,6 tys. wobec 248,3 tys.), dzięki czemu zwiększyła przewagę nad konkurentem do 723 tys. Przy czym Grupa WP miała 3,12 mld odsłon, a Grupa Onet-RASP - 2,81 mld.

Strony i aplikacje Grupy Cyfrowy Polsat zyskały w skali miesiąca 493,3 tys. użytkowników, Grupy OLX - 347,7 tys., a Grupy ZPR Media - 206,2 tys. Za to Grupa Ceneo straciła 647,9 tys. użytkowników, Grupa Microsoft-MSN - 663,2 tys., Filmweb.pl - 623,9 tys., a Cda.pl - 810,7 tys.

Według badania Gemius/PBI łączna liczba internautów w Polsce wynosiła w maju 27,4 mln, z czego 23,6 mln korzystało z sieci na komputeracj, 20,8 mln - na smartfonach i tabletach.

Google.pl miało w zeszłym miesiącu prawie 26 mln realnych użytkowników (o 458 tys. mniej niż w kwietniu) i 7,14 mld odsłon, a Google.com - 19,11 mln użytkowników (97,4 tys. więcej niż miesiąc wcześniej) i 812,8 mln odsłon.

Facebook stracił w skali miesiąca 173 tys. użytkowników, a YouTube - 487,4 tys.

Za to Onet.pl zyskał 263,8 tys. użytkowników, Wikipedia - 213,5 tys., a WP.pl - 58,2 tys. Jeszcze większe wzrosty osiągnęły Orange.pl (374,4 tys.) i TVN24.pl (409 tys.).

Tylko na komputerach strony i aplikacje Grupy Google zanotowały 22,9 mln użytkowników (226,3 tys. mniej niż miesiąc wcześniej) i 5,29 mld odsłon. Spadła też liczba odwiedzających Facebooka i YouTube’a.

Wśród wydawców czterech największych polskich portali spore spadki zanotowały Grupa Wirtualna Polska (o 407,9 tys. do 15,58 mln) i Grupa Interia.pl (o 419,6 tys. do 13,54 mln), a wzrosty osiągnęły Grupa Onet-RASP (o 33,5 tys. do 16,01 mln) i Grupa Gazeta.pl (o 102,2 tys. do 10,43 mln).

Z kolei Grupa ZPR Media zyskała 139,3 tys. użytkowników, a Wikipedia - 284,4 tys.


Google.pl straciło w skali miesiąca 322,8 tys. użytkowników, Facebook - 221 tys., a YouTube - 382,5 tys. Google.pl miało 4,64 mld odsłon, ponad dwa razy więcej od Facebooka (2,18 mld) i wielokrotnie więcej niż dalsze serwisy z zestawienia.

Google.com osiągnęło niewielki wzrost liczby użytkowników (o 7,4 tys.), Onet.pl zyskał ich 182 tys., a Gazeta.pl - 66 tys. Natomiast Cda.pl zanotowało spadek o 622 tys.

Na urządzeniach mobilnych najwięcej użytkowników zanotowały strony i aplikacje Grupy Google - 18,09 mln, o 318,7 tys. mniej niż miesiąc wcześniej. Z kolei liderem pod względem liczby odsłon był Facebook (prawie 3 mld), nieznacznie wyprzedający Grupę Onet (2,79 mld).

Grupa Cyfrowy Polsat zyskała w skali miesiąca 941,2 tys. użytkowników, a Grupa OLX - 521,5 tys. Natomiast Grupa Ceneo.pl zanotowała spadek o 830,9 tys., a Filmweb.pl - o 468,7 tys.

Wśród serwisów w mobile’u najwięcej użytkowników straciły z miesiąca na miesiąc Google.pl (w dół o 645,6 tys. do 17,04 mln) i Ceneo.pl (o 612 tys. do 4,36 mln).

Za to TVN24.pl zyskał 450,5 tys. użytkowników, Google.com - 348 tys., a Fakt.pl - 346,4 tys.

Aplikacja mobilna Google miała 14,87 mln użytkowników, o 365,5 tys. więcej niż miesiąc wcześniej. Jeszcze większe wzrosty osiągnęły Instagram (o 777,4 tys. do 3,36 mln), Zdjęcia Google (o 765,1 tys. do 3,34 mln), OLX.pl (o 682,2 tys. do 4,65 mln), Google+ (o 605 tys. do 4,51 mln) oraz Muzyka Google Play (o 482 tys. do 2,19 mln).

Z kolei Messenger stracił 492,7 tys. użytkowników, a Mapy - 527,8 tys.

Liczebność próby: N=140 580. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Millward Brown z I kwartału 2017 r. i badania Maluchy z 2016 r.


tw