Polacy najchętniej robią zakupy w Biedronce. Lidl i Kaufland ze sporą stratą

85 proc. Polaków w ciągu ostatniego miesiąca odwiedziło sieć Biedronka (Jeronimo Martins), wśród jej największych zalet wymieniane są atrakcyjne ceny - wynika z raportu agencji Market Side. Po zakupy chętnie chodzimy także do Lidla i Kauflandu (obie sieci należą do Grupy Schwarz).

Raport opracowany przez ośrodek Market Side pokazuje, jak konsumenci oceniają poszczególne sieci spożywcze pod kątem słanych i mocnych stron, jakie produkty w nich kupują i dlaczego.

Pod względem popularności prym wiedzie portugalska Biedronka (Jeronimo Martins). 85 proc. badanych przyznało, że zrobiło w tym sklepie zakupy w ciągu „ostatniego miesiąca”. Taką deklarację w odniesieniu do Lidla złożyło 52 proc., a do Kauflandu 34 proc. badanych. Wymieniona trójka jest także na liście najczęściej wybieranych przez klientów sklepów na zakupy. W przypadku Biedronki odsetek ten wynosi 46 proc., Lida 9 proc., a Kauflandu 7 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/prezes-lidla-do-mateusza-morawieckiego-70-proc-obrotow-daja-nam-polskie-produkty-zamawiamy-je-do-ponad-20-krajow ##

Kolejne miejsca w rankingu najpopularniejszych sieci handlowych zajmują Auchan (30 proc.), niesieciowe sklepy spożywcze (26 proc.) oraz supermarkety Tesco (20 proc.). Najmniej wskazań zebrały sieci E.Leclerc (8 proc.) oraz Piotr i Paweł (9 proc.).

Biedronka, Lidl, Kaufland, Auchan oraz Aldi to najlepiej oceniane wśród klientów sieci spożywcze. Nieco słabsze jest zadowolenie z kolejnych umieszczonych w zestawieniu sklepów - hipermarketów Tesco, Piotra i Pawła, Dino czy Carrefour Market. Pod tym względem najgorzej oceniona została Żabka. Zdaniem autorów raportu wynika to z innego konceptu tego sklepu, z założenia nie spełniającego oczekiwań części klientów.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/zakupy-decyzje-zakupowe-najczesciej-podejmuja-matki-wazne-opinie-dzieci ##

Wśród największych zalet Biedronki wymieniane są atrakcyjne ceny (30 proc. odpowiedzi), atrakcyjny asortyment (25 proc.) oraz promocje (10 proc.). Klienci portugalskiej sieci narzekają natomiast na kolejki (22 proc.) oraz bałagan i brud w sklepach (10 proc.).

Do sklepów spożywczych najsilniej przyciągają klienta dwie kategorie produktowe: mięso i wędliny oraz nabiał (po 30 proc. wskazań). Na kolejnych miejscach znajdują się pozostałe produkty świeże: pieczywo (20 proc.) oraz warzywa i owoce (19 proc.). Dopiero po nich klienci wymieniali inne produkty spożywcze, takie jak słodycze, napoje i wodę, alkohol i papierosy oraz produkty gotowe, a dalej również produkty niespożywcze, jak odzież i obuwie czy sprzęt AGD.

Raport firmy Market Side „Sieci spożywcze 2017” został przygotowany w listopadzie 2017 roku, na reprezentatywnej próbie N=600 osób metodą CAWI.

jd