Polsat liderem oglądalności w naziemnej telewizji cyfrowej. Na końcu WP, Zoom TV, Metro i Nowa TV

Liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej we wrześniu br. był Polsat. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Super Polsat, a najwięcej straciła TVP Kultura - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

We wrześniu 2017 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową liderem była Telewizja Polsat - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnenedia.pl przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do września 2016 roku zmniejszył się o 8,26 proc. i wyniósł 13,67 proc.

Druga była TVP1, która zanotowała udział na poziomie 12,02 proc., po spadku o 10,70 proc. Podium uzupełnia TVP2. Jego średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 1,95 proc. i wyniósł 10,58 proc.Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia TVN, której udział spadł do 9,67 proc.

W czołowej piątce znalazło się jeszcze TVP Info. Udział tego kanału wzrósł o 32,18 proc. do 7,64 proc.

Kolejne miejsce zajęła stacja TV4, która awansowała z ósmej pozycji. Jej udział wzrósł o 18,16 proc. do 5,33 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-telewizji-wrzesien-2017 ##

Siódme miejsce zajął kanał TV Puls, którego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 4,59 proc. (rok wcześniej było to 5,04 proc.). Oczko niżej, z udziałem na poziomie 4,19 proc., znalazł się siostrzany Puls 2, który awansował z dziewiątej pozycji. Stacja należąca do Telewizji Puls zanotowała wzrost wynoszący 1,45 proc.

Na 14. miejscu uplasował się nowy kanał Super Polsat, który 2 stycznia br. w naziemnej telewizji cyfrowej zastąpił Polsat Sport News. Jego średni udział we wrześniu br. wyniósł 1,79 proc., podczas gdy wynik Polsatu Sport News we wrześniu ub.r. to 0,75 proc. Oznacza to największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 138,67 proc.

Z kolei największy spadek odnotowała TVP Kultura, która zajęła pozycję 22. Jej wynik zmniejszył się o 11,59 proc. do 0,61 proc.

Od 23. do 26. miejsca w zestawieniu zajęły naziemne kanały, które wystartowały w 2016 roku (WP - 0,44 proc. udziału we wrześniu br., Zoom TV również - 0,44 proc., metro - 0,43 proc. oraz Nowa TV - 0,33 proc.).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 we wrześniu 2017 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T też znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 15,59 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - spadek o 7,70 proc.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zmniejszył się o 4,75 proc. do 12,03 proc. Na podium znalazła się jeszcze Dwójka (9,17 proc., do góry o 5,16 proc.), a „wielką czwórkę” uzupełnia TVP1 (6,47 proc.; spadek o 13,50 proc.).

Również i tutaj najwięcej zyskał Super Polsat - było to 213,04 proc. do 2,16 proc. udziału. Z kolei największy spadek, wynoszący 17,51 proc. do 2,12 proc., odnotował Fokus TV.

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.

Michał Kurdupski