Kilka dni temu Netflix zamieścił na Twitterze wpis o treści „To the 53 people who've watched A Christmas Prince every day for the past 18 days: Who hurt you?”. Do tej pory zdobył ponad kilkaset tysięcy retweetów oraz polubień. Swoim stylem wpis nawiązuje do zeszłorocznej akcji serwisu streamingującego muzykę Spotify. Na billboardach pojawiały się zaczepne pytania i stwierdzenia, np. „Człowieku, który słuchałeś „Sorry” 42 razy w walentynki – co zrobiłeś?”, „Jeden z użytkowników stworzył playlistę „zgubiłem twojego kota”.
To the 53 people who've watched A Christmas Prince every day for the past 18 days: Who hurt you?
— Netflix US (@netflix) 11 grudnia 2017
Część komentatorów w internecie jest zaniepokojonych, że Netflix gromadzi tak dokładne dane na temat swoich widzów.
- Prywatność użytkowników platformy Netflix jest dla nas bardzo ważna. Prezentowane dane obrazują ogólne trendy. Nie są to informacje o osobistych upodobaniach konkretnych, zidentyfikowanych osób – informuje portal Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Netflixa.
„Świąteczny książę” to film Netflixa z 2017 roku opowiadający o młodej dziennikarce, która zostaje wysłana za granicę, by przygotować materiał o księciu szykującym się na królewski tron.
Netflix ma ponad 109 mln użytkowników na całym świecie.
jd
Link do strony artykułu: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/netflix-szpieguje-swoich-widzow-burza-po-jednym-tweecie