Obecny panel telemetryczny Nielsen Audience Measurement do pomiaru oglądalności linearnej telewizji liczy około 2 tys. gospodarstw domowych. Wystarcza on do tego, aby dokładnie zbadać wyniki oglądalności dużych kanałów, ale mniejsze stacje mają niedoreprezentowaną grupę odbiorców. Spory w branży telewizyjnej na ten temat trwają już wiele lat.
- Pomiar oglądalności Nielsena był i jest ogólnie przyjętą walutą w branży mediowej i reklamowej właśnie z uwagi na fakt, iż oparty jest na panelu reprezentatywnym dla całej polskiej widowni, zarówno na poziomie geograficznym, jak i społecznym - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Mikołaj Piotrowski, dyrektor ds. PR i marketingu w Nielsen Audience Measurement w Europie Środkowo-Wschodniej i Turcji. - Pozwala to na prowadzenie przez cały rynek rozliczeń opartych na efektywnym i precyzyjnym pomiarze rzeczywistej oglądalności telewizyjnej - dodaje.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-telewizji-w-polsce-listopad-2017-liderem-tvn ##
Jak informowaliśmy na początku grudnia br., aktualnie firma toczy rozmowy z zarówno większymi jak i mniejszymi nadawcami na temat zwiększenia panelu do 5 tys. gospodarstw domowych na początku 2019 roku. Oprócz powiększenia tradycyjnego modelu telemetrycznego, Nielsen Audience Measurement planuje również jednocześnie wprowadzić dodatkowe badanie, w którym firma będzie mierzyć oglądalność wideo w sieci.
Rozmowy Nielsena ze wszystkimi uczestnikami rynku (nadawcy, domy mediowe, reklamodawcy) na temat powiększenia panelu i uzupełnienia go o nowe funkcjonalności związane z rosnącą konsumpcją treści w internecie trwają już od kilku lat. - W chwili obecnej znajdują się one na bardzo zaawansowanym etapie. Dlatego też 2 tygodnie temu oficjalnie poinformowaliśmy o planach związanych z powiększeniem panelu oraz z wprowadzeniem nowych rozwiązań do pomiaru treści on-line - komentuje nam Piotrowski.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gdzie-polacy-ogladaja-tresci-wideo-na-czele-youtube-cda-pl-ipla ##
NAM twierdzi, że powiększenie panelu do 5000 gospodarstw domowych umożliwi firmie utrzymanie dotychczasowego precyzyjnego pomiaru oglądalności telewizyjnej oraz wprowadzenie możliwości pomiaru nielinearnej konsumpcji treści wideo - mowa tu o „streaming meter”.
- Rosnący udział on-line jest faktem - potwierdzają to najnowsze nasze badania oraz informacje od klientów, którzy są zainteresowani otrzymywaniem danych również z tego obszaru. Na nowym rozwiązaniu w pełnym zakresie skorzystają zarówno duzi, jak i mniejsi nadawcy - mówi dyrektor ds. PR i marketingu w Nielsenie.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wedlug-kurskiego-zwiekszenie-panelu-przez-nam-nie-rozwiaze-problemu-transparentnosci-informacji-przykrycie-go-za-pieniadze-nadawcow-i-wzmocnienie-dominujacej-pozycji ##
Firma zapewnia, że niezależnie od wielkości panelu, metodologia NAM pozwala na w pełni reprezentatywne odzwierciedlenie widowni. - Nie planujemy żadnych zmian w katalogu cech demograficznych oraz nie planujemy identyfikacji preferencji politycznych naszych panelistów - byłoby to bezpośrednie zagrożenie dla niezależnego i neutralnego charakteru panelu - zapewnia Mikołaj Piotrowski. - Narzędzie Nielsena jest cenione na wielu rynkach właśnie za neutralność, przejrzystość i wysokie standardy badawcze, na podstawie których branża medialna i reklamowa może dokonywać swoich rozliczeń w oparciu o jedną, przyjętą przez cały rynek walutę - dodaje.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##
Michał Kurdupski
Link do strony artykułu: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/nielsen-na-powiekszeniu-panelu-i-wprowadzeniu-pomiarow-wideo-w-sieci-skorzystaja-zarowno-duzi-jak-i-mniejsi-nadawcy