Nielsen w tym roku wprowadzi w Polsce narzędzie mierzące zasięg treści wideo w internecie

Firma badawcza Nielsen planuje uruchomić jeszcze w tym roku w naszym kraju nowe narzędzie - produkt digital umożliwiający pomiar zasięgu treści wideo w internecie. Dzięki temu Polska będzie jednym z pierwszych rynków w Europie, na którym klienci będą mogli korzystać z rozwiązania Total Audience.

Firma badawcza Nielsen kilka miesięcy temu wprowadziła w USA narzędzie Total Content Ratings, dzięki któremu amerykańscy nadawcy tv mają dostęp do łącznych wyników oglądalności w telewizji i w internecie. Od 1 marca nadawcy mogą te dane udostępniać agencjom, mediom czy partnerom biznesowym.

Nie wiadomo, kiedy takie rozwiązanie zostanie wprowadzone na rynku polskim. Zapytany o to Mikołaj Piotrowski, marketing&communications director w polskim oddziale Nielsena nie odpowiedział nam wprost. - Nielsen w Polsce jest liderem w pomiarach oglądalności telewizji oraz w analizie treści w internecie. Naturalnym kierunkiem do dalszego rozwoju dla Nielsena jest sfera digital - przy jednoczesnym utrzymaniu najwyższych standardów i jakości pomiaru tv. To droga, która zarówno nas, jak i naszych klientów prowadzi do Total Audience - najbardziej przekrojowego systemu pomiaru efektywności działań zarówno w telewizji, jak i w internecie - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Piotrowski.

Przypomina, że w czerwcu 2016 roku firma uruchomiła w Polsce usługę Nielsen DAR -  Nielsen Digital Ad Ratings. Polska była 5 rynkiem  w Europie. Mikołaj Piotrowski zdradza, że od tego czasu Nielsen rozpoczął współpracę z kilkudziesięcioma klientami w zakresie pomiaru efektywności kampanii reklamowych w internecie. Ich nazw jednak nie ujawnia.

- W 2017 roku planujemy uruchomienie kolejnego produktu digital - będzie on oferował możliwość skutecznego pomiaru zasięgu treści wideo w internecie. W efekcie tego oraz pozostałych działań, które planujemy dla naszego rynku, Polska w niedługim czasie stanie się jednym z pierwszych rynków w Europie, na którym nasi klienci będą mogli korzystać z kompleksowego rozwiązania Total Audience dla reklam i treści, czyli połączenie pomiaru digital z pomiarem telewizyjnym- zapowiada Mikołaj Piotrowski.

Dodaje, że obecnie jest jeszcze za wcześnie, by móc odpowiedzieć na pytanie, czy i w jakim zakresie klienci Nielsena w Polsce będą mieli  - tak jak ci w USA - możliwość udostępniania danych Nielsena wraz z rozwojem usług instytut. - Na pewno mamy jeden wspólny cel - zrównoważony rozwój rynku mediowego i reklamowego w Polsce z korzyścią zarówno dla jego uczestników, jak i dla konsumentów - podsumowuje Piotrowski.

Beata Goczał