Nissan na Geneva Motor Show 2018: zmodernizowany Nissan Juke i koncepcyjny Nissan IMx Kuro

Podczas wystawy Geneva Motor Show Nissan zapowiedział nowości i zmiany stylistyczne w miejskim crossoverze Juke. Producent zaprezentował także elektrycznego koncepcyjnego crossovera IMx - model Nissan IMx Kuro.

W ramach zmian w Nissanie Juke wprowadzono m.in. nową, ciemną, chromowaną kratę wlotu powietrza z motywem litery V, ciemniejsze oprawy reflektorów oraz ciemne klosze kierunkowskazów w lusterkach bocznych. Światła przeciwmgłowe w technologii LED są obecnie standardem od wersji Acenta.

W ofercie pojawiły się też nowe wzory 16- i 18 calowych kół ze stopów metali lekkich, dostępne od wersji Acenta wzwyż. Klienci mogą też spersonalizować koła w wersji Tekna kolorowymi wkładkami.

W ramach programu personalizacji dostępne są także lakierowane akcesoria montowane na nadwoziu, w tym elementy wykończeniowe przedniego i tylnego zderzaka, wykończenia progów oraz nakładki na lusterka. Dodatki te można zamówić do wersji N-Connecta i Tekna.

Nabywcy modelu Juke mogą zamówić pojazd w dwóch nowych kolorach nadwozia - szafirowym i kasztanowym.

Pokładowy system audio Bose Personal obejmuje cyfrowe przetwarzanie sygnału, 6 głośników BOSE i dźwięk 360°. W skład systemu wchodzą m.in. dwa głośniki Bose UltraNearfield wbudowane w zagłówek fotela kierowcy.

W ramach udoskonaleń wnętrza zaoferowano dwa nowe kolory pakietów personalizacji — pomarańczowy Energy i niebieski Power. Podkreślają one stylistykę konsoli środkowej, opraw nawiewów, wykończenia drzwi oraz tapicerki foteli. Nadal dostępny jest też pakiet personalizacji w kolorze błyszczącej czerni. Personalizacja wnętrza stanowi standard wyposażenia wersji N Connecta i Tekna.

Nissan Juke jest crossoverem w segmencie B, dostępnym w czterech wersjach wyposażenia: Visia, Acenta, N-Connecta i Tekna. Każdy Nissan Juke jest standardowo wyposażony w klimatyzację, elektrycznie regulowane lusterka boczne, przednie i tylne szyby boczne sterowane elektrycznie, radioodtwarzacz CD z portem Aux oraz światła do jazdy dziennej w technologii LED.

Nabywca wersji Acenta otrzymuje dodatkowo system stabilizacji toru jazdy Nissan Dynamic Control, przednie światła przeciwmgłowe, tempomat z ogranicznikiem prędkości, automatyczną klimatyzację, przyciemniane szyby, port USB oraz moduł łączności Bluetooth. Wyposażenie bogatszej wersji N-Connecta obejmuje: system multimedialny NissanConnect, kamerę cofania, inteligentny kluczyk oraz system uruchamiania silnika za pomocą przycisku, elektrycznie składane lusterka boczne, częściowo skórzaną tapicerkę i automatyczne reflektory. Standard w wersji Tekna to ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, ostrzeżenie o pojeździe w martwym polu, inteligentny system kamer 360°, pełna skórzana tapicerka i podgrzewane fotele przednie oraz system nagłośnienia Bose Personal. Ponadto wiele elementów standardowego wyposażenia wersji N-Connecta i Tekna jest dostępnych jako opcje w niższych wersjach.

Zmodernizowany Nissan Juke będzie dostępny w sprzedaży w Europie od maja 2018 r. (w Polsce od czerwca).

Nissan IMx Kuro to jednocześnie europejski debiut elektrycznego koncepcyjnego crossovera IMx. Kuro, co po japońsku oznacza "czarny", jest kontynuacją koncepcji zaprezentowanej jako model IMx w październiku 2017 r. Samochód otrzymał nowe, czarne wykończenie i koła, zmodernizowany wlot powietrza oraz nowy ciemnoszary kolor nadwozia.

Zmiany wprowadzone w Nissanie IMx Kuro obejmują technologię Nissana Brain-to-Vehicle (B2V). B2V intepretuje sygnały z mózgu kierowcy, pomagając mu w prowadzeniu pojazdu, oraz umożliwiając autonomicznym i obsługiwanym manualnie systemom „uczenie się” stylu jazdy kierowcy.

Podstawą technologiczną Nissana IMx Kuro jest przyszła wersja systemu jazdy autonomicznej ProPilot. Po wybraniu trybu jazdy systemm chowa kierownicę w desce rozdzielczej i odchyla oparcia wszystkich foteli, aby kierowca i pasażerowie mieli więcej przestrzeni. W trybie manualnym kierownica wysuwa się, fotele wracają do normalnego położenia, a za prowadzenie pojazdu znów odpowiada kierowca.

Koncepcyjny bezemisyjny Nissan IMx Kuro jest oparty na nowej platformie samochodów elektrycznych Nissana. Charakteryzuje się ona zupełnie płaską podłogą, co przekłada się na obszerność kabiny.

IMx Kuro jest wyposażony w dwa silniki elektryczne dużej mocy, które napędzają wszystkie koła pojazdu. Łącznie generują one 320 kW mocy i 700 Nm momentu obrotowego — więcej niż supersamochód Nissan GT R. Źródłem energii jest akumulator o dużej pojemności, który pozwala na przejechanie ponad 600 kilometrów na jednym ładowaniu.

We wnętrzu IMx Kuro zastosowano panoramiczny panel wskaźników z ekranem OLED, który wyświetla w tle widok otoczenia pojazdu, a także osobny wyświetlacz imitujący drewno z widocznym rysunkiem słojów, umieszczony pod panelem wskaźników i otaczający kabinę, sięgając również na boki drzwi.

Geometryczny wzór katanagare na fotelach został delikatnie wycięty laserem. Zagłówki z wzorem inspirowanym japońską drewnianą układanką kumiki są wykonane z miękkiego silikonu nałożonego na ramę wydrukowaną na drukarce 3D.

Układ sztucznej inteligencji umożliwia sterowanie panelem wskaźników za pomocą gestów i ruchu oczu. Interfejs pozwolił wyeliminować wiele fizycznych przełączników i elementów sterowania.

km