Nowa odsłona serwisu Murator.pl integruje płatne i darmowe treści, ukazujące się na stronie

Miesięcznik „Murator” (Grupa ZPR Media) uruchomił nową odsłonę internetowej witryny Murator.pl. Wprowadza też multimedialne numery specjalne pisma. To kolejny ruch wydawnictwa w kierunku skonsolidowania treści tworzonych w internecie i ukazujących się w druku.

Strona łączy teraz otwarty serwis budowlany z płatną platformą treści premium. Cyfrowa wersja miesięcznika, zawierająca treści z papierowego magazynu oraz kilkuletnie archiwum, dostępna była dotąd w osobnej witrynie. Teraz wszystkie treści znaleźć można pod jednym adresem. Przy okazji wprowadzania zmian, ujednolicono też nazwy i logotyp miesięcznika i witryny. To kolejne działania w kierunku reorganizacji segmentu Budowa w ZPR Media. W styczniu br. redakcje prasowe i internetowe „Muratora” zostały skonsolidowane, a ich szefem został Piotr Laskowski.

Serwis Murator.pl uruchomiony został w makiecie nawiązującej do layoutu miesięcznika „Murator”. Jest teraz bardziej intuicyjny, ma też nową architekturę informacji: działy cieszące się największą popularnością zostały wyraźnie wyodrębnione. Szatę graficzną strony zoptymalizowano pod kątem doświadczeń użytkowników, co zapewnia czytelność i funkcjonalność dostosowaną do oczekiwań odbiorców. Zmieniono też serwis mobilny: teraz jest on czytelniejszy i bardziej intuicyjny.

Kolejnym etapem zmian w segmencie Budowa ma być wprowadzenie multimedialnych numerów specjalnych miesięcznika „Murator”, przygotowywanych w oparciu o serwis internetowy. Skierowane one będą do odbiorców, poszukujących fachowych i kompleksowych poradników tematycznych. Pierwszy taki numer specjalny, zatytułowany „Urządzamy ogród”, ukaże się 21 marca.

- Serwis zyskał nowy wygląd, stał się bardziej przejrzysty i lepiej prowadzi do treści, którą jest zainteresowany użytkownik. Także do tej z segmentu Premium, dostępnej dla prenumeratorów cyfrowego wydania „Muratora” - mówi Piotr Laskowski, redaktor naczelny miesięcznika „Murator” i Murator.pl.  - Nasz serwis od chwili startu jest największym i najbardziej wiarygodnym źródłem wiedzy budowlanej w internecie - podkreśla Anna Kamińska, dyrektor zarządzająca segmentem budowlanym w Grupie ZPR Media.

Zarówno pod względem technologicznym, jak i informatycznym, nowa wersja serwisu Murator.pl został zbudowany przez dział internetowy Grupy ZPR Media. Oparty jest na autorskiej platformie wydawniczej, która łączy cechy modularnej konstrukcji z możliwością ciągłej rozbudowy i aktualizacji. Strona jest szybsza i bardziej wydajna, a także łączy funkcjonalności działające do tej pory w różnych projektach.

Z danych ZKDP wynika, że w pierwszych trzech kwartałach 2017 roku średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Murator” wynosiła 44 480 egz.

jk