Od wczoraj 'Przyjaciółka' jest dwutygodnikiem

Wczoraj po raz pierwszy "Przyjaciółka" (Edipresse Polska) ukazałasię jako dwutygodnik. Wcześniej pismo było tygodnikiem. Zmieniłasię też jego zawartość, szata graficzna i cena. Relaunch wspierakampania reklamowa.

- "Przyjaciółka" nadal pozostaje w segmencie poradników, niezmienia się jej grupa docelowa, ani też konkurencja - podkreślaMałgorzata Franke, dyrektor wydawnicza tytułu. - Decyzja o zmianieperiodyczności to jest wyłącznie nasza odpowiedź na zmiany rynkowe.Została ona poparta długimi badaniami, w których brały udziałczytelniczki całego segmentu pism poradnikowych. I wszystkiewypowiedziały się nie tylko na "tak", ale bardzo entuzjastyczniepodeszły do naszej propozycji. Stąd nasze przekonanie o sukcesietego projektu - dodaje.

W związku ze zmianą częstotliwości ukazywania się"Przyjaciółki", objętość pisma wzrosła z 52 do 84 stron. Poszerzonezostały działy kuchnia, moda, uroda, zdrowie, psychologia ireportaże. Na łamach tytułu pojawiły się nowe sekcje, m.in. podróżeoraz 7-stronicowy dodatek kulinarny z przepisami do zbierania.Magazyn ma też odświeżoną szatę graficzną, jest drukowany nalepszym papierze i ma grubszą okładkę.

przyjaciolka

Wydawca zdecydował się również na obniżenie podstawowej ceny"Przyjaciółki" z 1,70 zł do 0,99 zł, podkreślając jednak, że jestto cena promocyjna. - Niska cena pisma to okazja, że sięgną po nieczytelniczki, które do tej pory nie miały okazji spotkać się z"Przyjaciółką". Zatem chcemy nie tylko sprostać wymaganiom naszychdotychczasowych czytelniczek, ale też zyskać nowe i w ten sposóbrozszerzyć grupę czytelniczą - tłumaczy Małgorzata Franke.

Nakład pierwszego numeru odnowionej "Przyjaciółki" wyniósł ponad700 tys. egz., w tym nakład mutacji podstawowej magazynu (bezgadżetu) - 550 tys. egz. Do pozostałych 150 tys. egz. dołączono dwadodatki do wyboru: książkę "Obietnice" z nowej serii Sagaskandynawska (cena pisma z tym dodatkiem to 3,99 zł ) albo płytę znowej kolekcji disco polo (9,99 zł). Kolejne numery tytułu mają byćdrukowane w ilości ok. 600 tys. egz. Wydawca liczy, że ukazującesię jako dwutygodnik pismo będzie się sprzedawać w ilości ok. 400tys. egz. Dla porównania, średnia sprzedaż ogółem "Przyjaciółki" w2008 roku (bez grudnia) wyniosła 272 743 egz. (dane ZKDP).

Wejściu na rynek zmienionej "Przyjaciółki" towarzyszy silnakampania promocyjna, która obejmuje swoim zasięgiem telewizję,radio, outdoor, prasę codzienną, magazyny z portfolio EdipressePolska oraz internet. Kreację spotu przygotował dział marketinguwydawnictwa we współpracy ze studiem produkcyjnym, a mediazaplanował dom mediowy ZenithOptimedia. Edipresse Polska nieujawnia czasu trwania promocji, będzie on bowiem zależeć od wynikówsprzedaży tytułu.

pp