TVN24 na czele oglądalności kanałów informacyjnych. TVP Info zyskało najwięcej widzów, ostro w dół TV Republika

We wrześniu br. liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych był TVN24. Na czele wzrostów uplasowało się TVP Info, a najwięcej straciła Telewizja Republika - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych we wrześniu br. należało do TVN24, którego udział wyniósł 4,02 proc. Względem analogicznego miesiąca rok wcześniej wynik ten wzrósł o 3,88 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.

Drugą lokatę zajęła nadająca naziemnie stacja TVP Info. Średni miesięczny wynik tej stacji zwiększył się najbardziej w zestawieniu - o 27,33 proc. do 3,96 proc.

Podium uzupełnia Polsat News. W ubiegłym miesiącu kanał miał 1,14 proc. udziału, po wzroście względem wrzesnia 2016 roku o 8,57 proc.

Kolejną pozycję zajął kanał TVP3 z udziałem na poziomie 0,88 proc. Jego wynik względem września 2016 roku spadł o 7,37 proc.

Z kolei najwięcej straciła Telewizja Republika, której wynik zmalał o połowę do 0,05 proc. udziału.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalalnosc-programow-informacyjnych-wrzesien-2017-liderem-fakty ##

Największy udział (4,84 proc.) wśród grup kanałów newsowych we wrześniu br. miała TVP, mająca w portfolio stacje TVP Info i TVP3 i notujący wzrost o 19,21 proc. Kanały te na drugie miejsce zepchnęły stacje newsowe TVN, których udział zwiększył się o 3,32 proc. do 4,36 proc. (łączne dane dla TVN24 oraz TVN24 BiS).

Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych we wrześniu 2017 roku znalazł się TVN24 z wynikiem 2,28 proc., po wzroście o 3,17 proc..

Drugie miejsce zajęło TVP Info (1,48 proc. udziału, do góry o 42,31 proc. - największy wzrost w zestawieniu), a trzeci był Polsat News (0,80 proc.; do góry o 11,11 proc.).

Największy spadek, wynoszący 63,64 proc. do 0,04 proc., miał tutaj Polsat News 2.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/spadki-ogladalnosci-wiadomosci-i-teleexpressu-pomimo-rownoleglej-emisji-w-tvp-info-widzow-zyskala-panorama ##

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 2,55 proc. udziału, po wzroście o 2,41 proc.

Michał Kurdupski