Udane półrocze dla Eurosportu 1. Polsat Sport stracił najwięcej

W pierwszym półroczu br. nowym liderem oglądalności wśród stacji sportowych został Eurosport 1, który pochwalić się mógł największym wzrostem w zestawieniu. Z kolei na czele wśród spadków był Polsat Sport - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Udział Eurosportu 1 w pierwszym półroczu 2017 roku wyniósł 0,65 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wynik ten zwiększył się o 25 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group. Był to największy wzrost w zestawieniu, a w pierwszym półroczu 2016 roku stacja ta była druga.

Na drugą lokatę spadł Polsat Sport, którego udział zmalał najbardziej w zestawieniu - o 31,88 proc. do poziomu 0,47 proc.
Podium uzupełnia TVP Sport. Wynik tej stacji w pierwszym półroczu br. wyniósł 0,33 proc. (bez zmian).
9. pozycję zajął kanał Polsat Sport Fight, który nadaje od 1 sierpnia ub.r. W pierwszym półroczu br. jego udział wyniósł 0,05 proc.

Na 11. miejscu, z udziałem wynoszącym 0,04 proc., znalazł się kanał Eleven. Oczko niżej znalazł się siostrzany Eleven Sports, którego wynik wyniósł 0,03 proc. Obie stacje od września ub.r. zaczęły emitować reklamy.

0,04 proc. udziału zanotował też Polsat Sport News, który 2 stycznia br. w naziemnej telewizji cyfrowej zastąpiony został przez nową stację Super Polsat. Od tego dnia Polsat Sport News dostępny jest tylko na platformach satelitarnych i w sieciach kablowych. Kanał zyskał nową jakość HD.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ranking-stacji-informacyjnych-2017-rok-i-polrocze ##

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 z drugiego na pierwsze miejsce w pierwszym półroczu br. również awansował Eurosport 1. Stacja ta zanotowała największy wzrost w zestawieniu - o 39,29 proc. do 0,39 proc.

Na drugą pozycję spadł Polsat Sport (w dół o 39,29 proc. do 0,34 proc.), a podium uzupełnia TVP Sport (0,22 proc.; - 4,35 proc.).

W czerwcu 2017 roku pozycję lidera oglądalności wśród kanałów sportowych w obu grupach wiekowych utrzymał Polsat Sport. W 4+ jego udział zmniejszył się o 34,04 proc. do 0,93 proc., a w 16-49 - o 41,22 proc. do 0,77 proc.

 

Michał Kurdupski