Eurosport 1 najchętniej oglądany w styczniu. Polsat Sport Fight zyskał najwięcej

W styczniu br. liderem oglądalności wśród stacji sportowych był Eurosport 1. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Polsat Sport Fight, a na czele spadków znalazł się Canal+ Sport - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Udział Eurosportu 1 w styczniu 2018 roku wyniósł 0,78 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wynik ten zmniejszył się o 10,34 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.

Drugą lokatę zajął TVP Sport, którego udział zmalał o 4,88 proc. do poziomu 0,39 proc.

Podium uzupełnia Polsat Sport. Wynik tej stacji w styczniu br. wyniósł 0,32 proc., po spadku o 3,03 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/fokus-tv-na-czele-kanalow-dokumentalnych-w-styczniu-2018-discovery-channel-wyprzedzil-tvp-historie ##

Najwięcej zyskał Polsat Sport Fight, który awansował z 12. na 9. lokatę. Jego średni udział wzrósł o 150 proc. do 0,05 proc.

Z kolei największą stratę udziału, wynoszącą 36,36 proc. do 0,07 proc., zanotował Canal+ Sport, który w zestawieniu był 5.

10. lokatę z 0,03 proc. udziału w styczniu br. (bez zmian względem stycznia ub.r.) zajął Polsat Sport News, który 2 stycznia ub.r. w naziemnej telewizji cyfrowej zastąpiony został przez nową stację Super Polsat. Od tego dnia kanał ten dostępny jest tylko na platformach satelitarnych i w sieciach kablowych. Zyskał on nową jakość HD.

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce w styczniu br. też zajął Eurosport 1 (spadek o 26,32 proc. do 0,42 proc.). Drugi był TVP Sport (0,29 proc. udziału; w dół o 9,38 proc.), a trzeci - Polsat Sport (0,16 proc. udziału; - 11,11 proc.).

Największy wzrost w tym ujęciu - wynoszący 233,33 proc. do 0,10 proc. - odnotował Eleven Sports 1 (do 20 listopada 2017 roku nazywał się on Eleven). Również i tutaj najwięcej stracił Canal+ Sport - było to 28,57 proc. do 0,10 proc.

Michał Kurdupski