TVN24 z najlepszym wynikiem w historii, rosną Nick Jr i Super Polsat (top 25 tematycznych)

Pozycję lidera oglądalności wśród kanałów tematycznych zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej w lipcu 2017 roku zajęło TVN24. Newsowa stacja TVN, podobnie jak trzecia w rankingu TTV zanotowały historyczne rekordy oglądalności - liderami wzrostu były Super Polsat i Nick Jr- wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji tematycznych w lipcu 2017 roku należało do TVN24, którego średni dobowy udział wyniósł 5,39 proc., po wzroście względem analogicznego miesiąca rok wcześniej o 13,95 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców.

Jak wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl, TVN24 zanotowała najwyższy miesięczny udział w historii nadawania.

Drugą lokatę zajęło TVP Info. Średni miesięczny wynik tego kanału wyniósł 5,09 proc., po wzroście o 19,48 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rekordowo-niska-ogladalnosc-wielkiej-czworki-festiwal-kabaretu-w-koszalinie-ratingowym-hitem ##

Podium uzupełnia kanał TTV, który awansował z miejsca czwartego. Jego udział zwiększył się o 14,63 proc. i w analizowanym okresie wyniósł 1,88 proc.

Również i ta stacja odnotowała swój historyczny rekord oglądalności. - Ten rok jest dla TTV wyjątkowy. Z miesiąca na miesiąc nasze programy zyskują coraz bardziej lojalnego widza i to jest dla mnie najcenniejsze. Jesteśmy zadowoleni z osiągniętego rekordowego wyniku w lipcu 2017 roku, szczególnie, że od marca miesięczny wynik stacji stale utrzymuje się powyżej 2 proc., a wakacje rozpoczęliśmy rekordem dziennym 3,66 proc. udziału (dane dla grupy 16-49 - przyp. red.), co pokazuje potencjał naszych propozycji programowych  - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Lidia Kazen, dyrektor programowa TTV.

Kolejną pozycję zajęła stacja TVP Seriale z wynikiem w zeszłym miesiącu na poziomie 1,76 proc., po wzroście o 4,14 proc. Kanał ten jednak spadł z trzeciej lokaty.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka Polsat News (1,38 proc.; wzrost o 6,12 proc.).

W czołowej dziesiątce zestawienia uplasowały się jeszcze takie kanały jak: TVP ABC (1,11 proc.; wzrost o 29,07 proc.), Stopklatka TV (1,03 proc.; spadek o 7,21 proc.), TVP3 (0,99 proc.; - 8,33 proc.), TVP Rozrywka (0,94 proc.; - 9,62 proc.) i Super Polsat (0,93 proc.; wzrost o 121,43 proc. - największy w top 25).

Z kolei najwięcej w top 25 stracił Discovery Channel - było to 14,81 proc. do 0,46 proc. udziału.

Wśród widzów w grupie 16-49, czyli docelowej dla nadawców komercyjnych, w lipcu 2017 roku na pierwszym miejscu też znalazł się kanał TVN24, którego udział w porównaniu do lipca 2016 roku zwiększył się tutaj o 11 proc. i wyniósł 3,23 proc.

Drugą lokatę zajęła stacja TTV (2,49 proc.; wzrost o 19,14 proc.), która również i w tym ujęciu miała najwyższy miesięczny udział w historii. Podium uzupełnia TVP Info (2,09 proc.; do góry o 8,29 proc.).

Wśród 25 topowych stacji największym wzrostem w tej grupie wiekowej pochwalić się mógł nowy kanał HGTV Home & Garden, który wystartował w sobotę, 7 stycznia br. w wyniku przekształcenia TVN Meteo Active. Jego średni udział w lipcu br. wyniósł 0,57 proc., podczas gdy wynik samego TVN Meteo Active w czerwcu ub.r. wynosił 0,09 proc. Oznacza to wzrost wynoszący 533,33 proc.

Najwięcej w tym ujęciu stracił Comedy Central - było to 28,42 proc. do 0,68 proc.

 

Michał Kurdupski