„Wiadomości” w TVP1 po raz pierwszy w historii przegrały z „Wydarzeniami” w Polsacie. Liderem „Fakty”

Liderem oglądalności wśród programów informacyjnych w lutym br. były „Fakty”. Wszystkie dzienniki zanotowały spadki oglądalności na głównych antenach, a zdecydowanie najwięcej straciły „Teleexpress” (947 tys. widzów) i „Wiadomości” (697 tys. osób) - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

studio "Faktów"

„Fakty” TVN w lutym 2018 roku oglądało średnio 3,16 mln widzów, co zapewniło TVN 21,27 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis stracił 7,95 proc. widzów, czyli 273 tys. oglądających, a jego udział zmalał z 22,90 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Warto dodać, że średnia oglądalność „Faktów” w TVN i TVN24 BiS w zeszłym miesiącu wyniosła 3,33 mln widzów, co przełożyło się na 22,40 proc. udziału. Było to o 8,44 proc. mniej, niż w lutym 2017 roku.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-telewizji-w-lutym-tvp1-wyprzedzila-polsat-hity ##

Drugi był „Teleexpress” TVP1. Jego oglądalność zmalała najbardziej w zestawieniu - o 27,77 proc. (947 tys. widzów). W lutym 2018 roku wyniosła ona 2,46 mln osób. Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 20,91 proc. (rok wcześniej było to 29,31 proc.).

Od czwartku, 24 sierpnia 2017 roku Telewizja Polska pokazuje swoje główne programy informacyjne „Wiadomości”, „Panoramę” i „Teleexpress” również na antenie TVP Info. Średnia widownia „Teleexpressu” na antenie newsowej stacji w lutym br. wyniosła 596 tys. osób, a udział - 5,06 proc. Oznacza to, że łącznie program na dwóch antenach miał 3,06 mln widzów (25,97 proc. udziału). Było to i tak o 10,28 proc. mniej, niż „Teleexpress” gromadził rok temu tylko na jednej antenie.

Podium uzupełniają  „Wydarzenia” Polsatu, które po raz pierwszy w historii miesięcznych zestawień oglądalności wyprzedziły „Wiadomości” TVP1. Widownia tego dziennika wyniosła 2,40 mln osób, po spadku o 3,38 proc. (84 tys. widzów). Dziennik ten emitowany jest jeszcze na antenie Polsatu News oraz Polsatu News 2. Łącznie zatem „Wydarzenia” na trzech stacjach w lutym br. oglądało 2,63 mln widzów, czyli o 1,02 proc. mniej, niż przed rokiem.

Na czwarte miejsce spadły „Wiadomości” TVP1. Widownia tego serwisu na głównej antenie zmniejszyła się o 22,89 proc. (697 tys. osób) do 2,35 mln oglądających. Udział „Wiadomości” w rynku zmalał z 19,40 proc. do 15,15 proc.

Łączna widownia tego dziennika z uwzględnieniem danych TVP Info wyniosła 2,87 mln widzów, będąc i tak o 5,75 proc. niższą niż rok temu, kiedy „Wiadomości” emitowane były tylko na głównej antenie.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wiadomosci-panoramy-i-teleexpressu-ogladaja-osoby-w-wieku-min-60-lat-fakty-i-wydarzenia-z-nieco-mlodsza-widownia ##

Z kolei wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 zmalał o 9,82 proc. do 1,41 mln widzów.

Równoległa emisja tego dziennika w TVP Info wpłynęła na jego wzrost oglądalności. W lutym br. „Panorama” na obu antenach miała o 17,69 proc. więcej widzów, niż rok temu, kiedy emitowana była tylko w Dwójce.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/spadki-ogladalnosci-wiadomosci-i-teleexpressu-pomimo-rownoleglej-emisji-w-tvp-info-widzow-zyskala-panorama ##

Analizując trendy widowni wszystkich pięciu dzienników emitowanych równolegle na wszystkich antenach to właśnie „Panorama” jako jedyna pochwalić się mogła wzrostem. W tym ujęciu najwięcej stracił „Teleexpress” (mimo że porównujemy dane oglądalności tego serwisu z lutego ub.r. tylko z głównej anteny z wynikami z lutego br. z dwóch anten).

Wśród widzów w wieku 16-49 lat w lutym 2018 roku na pozycji lidera oglądalności znalazły się „Fakty”, których widownia zmniejszyła się o 11,62 proc. do 1,09 mln oglądających.

Drugie miejsce zajęły tutaj „Wydarzenia”, które w samym Polsacie śledziło 900 tys. osób (w dół o 7,68 proc.).

Zdecydowanie największe spadki zanotowały w tym ujęciu serwisy publicznej Jedynki: „Wiadomości” (29,83 proc.) i „Teleexpress” (27,09 proc.).

Porównując ze sobą wyniki serwisów ze wszystkich anten wszystkie serwisy zanotowały spadki, a najwięcej też straciły „Wiadomości” i „Teleexpress” - było to odpowiednio 17 proc. i 14,89 proc.

Dane oglądalności dzienników w grupie wiekowej 16-59.

Michał Kurdupski