Ranking stacji lifestylowych w I półroczu 2017: liderem TVN Style

W pierwszym półroczu 2017 roku liderem oglądalności wśród kanałów lifestylowych w Polsce było TVN Style - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Udział TVN Style w rynku telewizyjnym w pierwszym półroczu 2017 roku wyniósł 0,66 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group. W porównaniu do pierwszego półrocza 2016 roku wynik ten zmniejszył się o 4,35 proc.

Z trzeciego na drugie miejsce awansowało TVN Turbo, którego wynik w analizowanym okresie zwiększył się o 3,92 proc. i wyniósł 0,53 proc.

Na trzecią lokatę, z udziałem wynoszącym 0,50 proc., spadł Polsat Play. Jego wynik poszedł w dół o 12,28 proc.

Czwarty był nowy kanał HGTV Home & Garden, który wystartował w sobotę, 7 stycznia br. w wyniku przekształcenia TVN Meteo Active. Jego średni udział w pierwszym półroczu br. wyniósł 0,40 proc., podczas gdy wynik TVN Meteo Active w pierwszym półroczu ub.r. wynosił 0,10 proc. (stacja ta była wówczas 8.). Oznacza to największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 300 proc. HGTV od pierwszego dnia emisji nadaje w jakości HD. Stację oglądać można w kablówkach i na platformach satelitarnych, w których do tej pory był dostępny TVN Meteo Active.

Z kolei największą stratę zanotował kanał Discovery Life, który spadł z pozycji 7. na 9. Jego wynik zmalał o 30,77 proc. do 0,09 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kanal-dokumentalny-i-polroczne-2017-wyniki-ogladalnosci-fokus-tv ##

Wśród widzów pomiędzy 16. a 49. rokiem życia pozycja lidera w pierwszym półroczu br. również należała do stacji TVN Style. Jej udział w tym ujęciu wyniósł 0,98 proc., po wzroście o 6,52 proc.

Drugie miejsce, z wynikiem na poziomie 0,90 proc. zajął kanał TVN Turbo, notujący wzrost o 12,50 proc.

Podium uzupełnia Polsat Play, notujący spadek o 16,18 proc. do 0,57 proc. udziału.

Oczko niżej znalazł się HGTV, który również i tutaj zanotował największy wzrost w zestawieniu (jego udział względem TVN Meteo Active z pierwszym półroczu ub.r. zwiększył się o 466,67 proc. do 0,51 proc.).

Największy spadek również i w tym ujęciu odnotowało Discovery Life (było to 40 proc. do 0,09 proc.).

W czerwcu 2017 roku liderem oglądalności wśród kanałów lifestylowych w obu grupach wiekowych również było TVN Style. W 4+ jego udział zmniejszył się o 10,39 proc. do 0,69 proc., a w 16-49 - o 3,74 proc. do 1,03 proc.

Michał Kurdupski