„Supermodelka Plus Size” miała o 90 tys. widzów mniej niż „Top Chef. Gwiazdy od kuchni”. 24,22 mln zł z reklam

Nowy program „Supermodelka Plus Size” oglądało średnio 1,29 mln widzów, o 90 tys. widzów mniej niż „Top Chef. Gwiazdy od kuchni” pokazywany w tym paśmie rok temu. Reality-show dało Polsatowi trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 24,22 mln zł.

Reality-show „Supermodelka Plus Size” na antenie Polsatu oglądać można było w środy o godz. 20.40, w okresie od 6 września do 15 listopada br. Średnia widownia premierowych odcinków pierwszej edycji programu wyniosła 1,29 mln osób, co przełożyło się na 8,86 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 11,86 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 10,56 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wyspa-przetrwania-miala-o-1-74-mln-widzow-mniej-niz-taniec-z-gwiazdami ##

Przynajmniej przez 1 minutę każdy z poszczególnych odcinków oglądało średnio 3,79 mln widzów w 4+ (łączny 1-minutowy zasięg wszystkich odcinków reality-show wyniósł 14,55 mln osób)

Największą popularnością w analizowanym okresie cieszył pierwszy odcinek - zgromadził on przed telewizorami 1,71 mln oglądających (jego zasięg wyniósł 4,46 mln osób). Finał produkcji przyciągnął 1,40 mln osób (RCH 1 min - 4,07 mln).

Dla porównania, reality-show „Top Chef. Gwiazdy od kuchni” pokazane rok temu w tym paśmie oglądało średnio 1,38 mln osób, co przełożyło się na 9,03 proc. udziału w 4+, 11,49 proc. w 16-49 i 9,78 proc. w 16-59. Oznacza to, że „Supermodelka Plus Size” miała o 90 tys. widzów mniej, ale minimalnie wyższe udziały w rynku w grupach 16-49 i 16-59.

Nowe reality-show wypadło również gorzej od reaktywowanego „Idola” pokazanego w tym samym paśmie wiosną br. Muzyczne widowisko zgromadziło wówczas 1,40 mln widzów. Przełożyło się to na 9,15 proc. udziału w 4+, 12,27 proc. w 16-49 i 11,21 proc. w 16-59.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/w-rytmie-serca-2-w-wiosennej-ramowce-polsatu-nina-terentiew-pasmo-bez-zmian ##

Polsat w paśmie nadawania nowego programu zajął trzecie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Zdecydowanym liderem w tym paśmie była TVP2, która emitując wtedy seriale „Na dobre i na złe” i „Na sygnale”, osiągała 21,61 proc. udziału. Drugi był TVN (końcówka „Na Wspólnej”, „Milionerzy” i „Azja Express”; 11,15 proc.), a czwarta - TVP1 (gł. widowiska z cyklu „Wielki test” i mecze Ligi Mistrzów; 7,33 proc.).

Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59, ale w tym ujęciu przewaga Dwójki nad Polsatem była mniejsza.

Wpływy reklamowe z premierowych odcinków kulinarnego formatu wyniosły 24,22 mln zł. Dla porównania program „Top Chef. Gwiazdy od kuchni” z reklam zarobił 18,03 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/w-rytmie-serca-i-diagnoza-najchetniej-ogladanymi-nowosciami-w-jesiennej-ramowce-analiza ##

W programie „Supermodelka Plus Size” poszukiwana była najlepsza modelka w rozmiarze XL. W składzie jury znajdowali się: Ewa Minge (projektantka mody), Emil Biliński (fotograf), Rafał Maślak (model) i Ewa Zakrzewska (modelka). Pełnili oni również role prowadzących i mentorów. Mentorką uczestniczek była również blogerka Macademian Girl.

Na casting do pierwszej polskiej edycji reality-show zgłosiło się ponad tysiąc dziewczyn, z których zaproszenie do kolejnego etapu otrzymały 52 kandydatki spełniające odpowiednie kryteria (rozmiar 42 lub większy, przy wzroście co najmniej 170 cm oraz w przedziale wiekowym 18-28 lat). Z tej grupy jury wyłoniło 15 dziewczyn biorących udział w programie.

Tytuł „Supermodelki Plus Size” zdobyła Joanna Cesarz. Wśród nagród dla zwyciężczyni znalazły się m.in.: udział w zagranicznym pokazie Ewy Minge - w Paryżu lub Mediolanie, sesja okładkowa w magazynie „Claudia” i 50 tys. złotych od fundatora nagrody głównej - firmy Lida.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/1-4-mln-widzow-drugiej-edycji-talent-show-the-brain-genialny-umysl ##

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w I półroczu br. udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 11,14 proc.

Michał Kurdupski