1,7 mln widzów teleturnieju „The Wall. Wygraj marzenia”. TVP1 wiceliderem rynku

Nowy teleturniej „The Wall. Wygraj marzenia” po trzech tygodniach emisji ogląda średnio 1,66 mln widzów. Produkcja daje Jedynce drugie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”.

„The Wall. Wygraj marzenia” na antenie TVP1 oglądać można w piątki o godz. 20.25, począwszy od 22 września br. Średnia widownia trzech pierwszych odcinków wyniosła 1,66 mln osób, co przełożyło się na 11,55 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 8,35 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 10,19 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Największą popularnością w analizowanym okresie cieszył się odcinek pokazany 29 września br. Zgromadził on przed telewizorami 1,78 mln oglądających.

Dla porównania, we wrześniu 2016 roku średni udział TVP1 w piątkowym paśmie od godz. 20.25 do 21.10 w 4+ wyniósł 8,94 proc., a w 16-49 - 6,26 proc. Oznacza to, że „The Wall. Wygraj marzenia” względem niemal analogicznego okresu rok wcześniej podnosi wyniki oglądalności stacji w obu grupach docelowych.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/widownia-teleturnieju-rodzina-wie-lepiej-tvp1-przegrywa-z-konkurencja ##

Jedynka w paśmie nadawania nowego programu zajmuje drugie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem w tym paśmie jest TVP2, która emitując wtedy końcówkę „Barw szczęścia” i „O mnie się nie martw”, osiąga 14,86 proc. udziału. Trzeci jest TVN (filmy fabularne; 9,38 proc.), a czwarty - Polsat („Wyspa przetrwania”; 8,09 proc.).

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-49 Jedynka zajmuje miejsce czwarte, a w grupie 16-59 - trzecie.

Portal Wirtualnemedia.pl dotarł również do uśrednionych widowni minutowych w grupie 4+ dla czterech głównych stacji telewizyjnych (TVP1, TVP2, Polsat i TVN).

„The Wall. Wygraj marzenia” to teleturniej, który powstaje na licencji amerykańskiego formatu „The Wall”. W każdym odcinku występuje para uczestników, którzy odpowiadają na pytania.

Kluczową rolę odgrywa wysoka ściana u spodu której znajduje się 15 kieszeni z określonymi kwotami pieniędzy - od 1 do 100 tys. złotych. Po każdym pytaniu, ze szczytu labiryntu spada kula i odbija się od gęsto rozmieszczonych kołków, które w nieprzewidywalny sposób zmieniają trajektorię kuli tak, że do ostatniego momentu nie wiadomo, w którą z 15 kieszeni otworów kula wpadnie i jaką wskaże kwotę. Program prowadzi Paweł Orleański.

Producentem wykonawczym polskiej wersji jest Endemol Shine Polska.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jesienna-ramowka-tvp1-nowosci-premiery-kiedy-start ##

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w I półroczu br. udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 10,14 proc.

Michał Kurdupski