TVN24 na czele oglądalności stacji informacyjnych w 2017 roku, TVP Info zyskało najwięcej

Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w 2017 roku było TVN24. Największym wzrostem pochwalić się mogła plasująca się na drugiej pozycji stacja TVP Info, a liderem wśród spadków była Telewizja Republika - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w 2017 roku należało do TVN24, którego udział wyniósł 4,27 proc. Względem analogicznego miesiąca rok wcześniej wynik ten wzrósł o 12,07 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.

Drugą lokatę zajęła nadająca naziemnie stacja TVP Info. Średni miesięczny wynik tej stacji zwiększył się o 17,48 proc. do 3,83 proc. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Podium uzupełnia Polsat News. W ubiegłym miesiącu kanał miał 1,14 proc. udziału, po wzroście o 2,70 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wszystkie-dzienniki-stracily-widzow-w-2017-roku-fakty-liderem ##

Kolejną pozycję zajął kanał TVP3 z udziałem na poziomie 0,94 proc. Jego wynik względem 2016 roku zmalał o 3,09 proc.

Ostatnią lokatę zajęła Telewizja Republika, której udział zmniejszył się najbardziej w zestawieniu - o 27,27 proc. do 0,08 proc.

Największy udział (4,77 proc.) wśród grup kanałów newsowych w ub.r. miała TVP, mająca w portfolio stacje TVP Info i TVP3 i notująca wzrost o 12,77 proc. Drugie miejsce zajęły kanały newsowe TVN, których udział zwiększył się o 11,51 proc. do 4,65 proc. (łączne dane dla TVN24 i TVN24 BiS).

Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w 2017 roku znalazł się TVN24 z wynikiem 2,39 proc., po wzroście o 4,82 proc.

Drugie miejsce zajęło TVP Info (1,40 proc. udziału, do góry o 11,11 proc.), a trzeci był Polsat News (0,75 proc.; w dół o 6,25 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvn24-najchetniej-ogladana-stacja-tematyczna-w-2017-roku-hgtv-z-najwiekszym-wzrostem-w-czolowce-top-25 ##

Największy wzrost w tym ujęciu - wynoszący 20 proc. do 0,30 proc. - zanotował TVN24 BiS. Liderem spadków również i tutaj była Telewizja Republika - było to 50 proc. do 0,03 proc.

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 2,69 proc. udziału, po wzroście o 6,32 proc.

Michał Kurdupski