TVP ABC z kolejnym rekordem oglądalności. BBC CBeebies zyskało najwięcej

Zdecydowanym liderem oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych w październiku br. była stacja TVP ABC, która zanotowała kolejne rekordowe miesięczne wyniki (zarówno w 4-12 jak i w 4+). Największym wzrostem pochwalić się mógł teleTOON+, a najwięcej stracił Polsat JimJam - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat pierwsze miejsce w gronie wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w październiku 2017 roku utrzymał Polsat. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem października 2016 roku zmniejszył się o 13,15 proc. i wyniósł 10,04 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.

Oczko niżej znalazł się kanał TVP ABC, który rok wcześniej był trzeci - będący najwyżej w zestawieniu kanał dziecięcy. Jego udział wzrósł o 12,77 proc. do 9,27 proc. Jak wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl, jest to najwyższy miesięczny udział tej stacji w historii jej nadawania. Justyna Karnowska, dyrektor TVP ABC dwa miesiące temu mówiła portalowi Wirtualnemedia.pl, że satysfakcjonujące wyniki oglądalności tej stacji są efektem konsekwentnej polityki programowej i przemyślanej selekcji treści.

Podium uzupełnia TVN, który przed rokiem był drugi. Jego udział zmniejszył się o 4,46 proc. do 8,56 proc.

Oczko niżej znalazł się Puls 2, awansujący z piątej lokaty. Kanał ten zanotował wzrost udziału o 15,33 proc. do 6,77 proc. Puls 2 to naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci i ich rodziców.

Z czwartego na piąte miejsce spadł Nickelodeon, którego udział zmalał o 24,59 proc. do 5,46 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-kanalow-dokumentalnych-pazdziernik-2017 ##

W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Nick Jr (5,02 proc. udziału; wzrost o 49,40 proc.), Cartoon Network (3,20 proc. udziału; - 22,14 proc.) i MiniMini+ (3,19 proc. udziału; + 16 proc.).

Największym wzrostem, wynoszącym 173,08 proc. do 1,42 proc., pochwalić się mógł teleTOON+.

Z kolei najwięcej stracił Polsat JimJam. W badanym okresie wynik tego kanału zmniejszył się o 48,85 proc. do 0,89 proc. udziału.

0,02 proc. udziału zanotował edukacyjny kanał Da Vinci Learning, który w naszym kraju dostępny jest od 2007 roku, ale w panelu Nielsena znalazł się od lipca br. Od początku września br. zaczął emitować reklamy, a ich sprzedażą zajmuje się Polsat Media.

Warto dodać, że w top 110 znalazły się wszystkie kanały dziecięce dostępne na rynku.

Jak wygląda ranking oglądalności segmentu kanałów dziecięcych wśród wszystkich widzów (4+)? Tutaj też zdecydowanym liderem w październiku 2017 roku była stacja TVP ABC. Jej średni udział wyniósł 1,31 proc. Zwiększył się on o 12,93 proc. Również i w tym ujęciu stacja ta pobiła swój historyczny rekord.

Drugi był Nickelodeon, który w analizowanym okresie miał 0,64 proc. udziału (w dół o 9,86 proc.).

Podium, z wynikiem na poziomie 0,53 proc. (wzrost o 47,22 proc.), uzupełnia Nick Jr, który awansował z miejsca szóstego.

Największy wzrost, wynoszący 83,33 proc. do 0,11 proc., także i tutaj zanotował teleTOON+. Również i w tym ujęciu najwięcej stracił Polsat JimJam - było to 50 proc. do 0,12 proc. udziału.

Michał Kurdupski