Onet-RASP przed Wirtualną Polską. W dół Ceneo, w górę OLX, strony Infor Biznes i Dysk Google (dane Gemius/PBI ze stycznia)

Google niezmiennie ma w polskim internecie najwięcej użytkowników i odsłon, a Grupa Onet-RASP notuje więcej użytkowników i mniej odsłon od Wirtualnej Polski. W styczniu br. największe wzrosty wyników w skali miesiąca osiągnęły Grupa Gazetaprawna.pl, Grupa OLX i Wikipedia, a wśród aplikacji mobilnych - Dysk Google.

W styczniu br. strony i aplikacje Grupy Google (bez klasyfikowanego osobno YouTube’a) odwiedziło 26,91 mln realnych użytkowników (czyli 96,16 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali 8,51 mld odsłon. Było to o 386,9 tys. użytkowników więcej niż w grudniu ub.r. - wynika z badania Gemius/PBI.

Z kolei Facebook zanotował 23,08 mln użytkowników (420,9 tys. więcej niż miesiąc wcześniej) i 5,1 ml odsłon. Żaden z pozostałych wydawców nie osiągnął poziomu 5 mld odsłon, a po więcej niż 2 mld miały jedynie Wirtualna Polska, Grupa Onet-RASP i Grupa Allegro.

Grupa Onet-RASP miała 21,76 mln użytkowników i 3,34 mld odsłon, natomiast Wirtualna Polska przy 83,3 tys. odwiedzających mniej od konkurenta zanotowała 4,12 mld odsłon. Ten pierwszy wydawca we wszystkich swoich serwisach wprowadził jednoodsłonowe galerie, a ten drugi stosuje to rozwiązanie w mobilnych wersjach stron.

Strony Grupy OLX w skali miesiąca zyskały 1,39 mln użytkowników, Wikipedia - 1,23 mln, a serwisy Grupy Gazetaprawna.pl - 1,69 mln. Za to Grupa Ceneo.pl zanotowała spadek o 837,7 tys. użytkowników, Cda.pl - 153,8 tys., Grupa Allegro - 121,9 tys., a YouTube - 109 tys.

Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 28 mln, w tym 24,3 mln na komputerach, a 22,1 mln na smartfonach i tabletach.

Serwis Google.pl miał w styczniu 26,45 mln użytkowników (387,7 tys. więcej niż w grudniu) i 7,55 mln odsłon, a Google.com - 20,38 mln użytkowników (po wzroście o 412,9 tys. w skali miesiąca) i 862,9 mln odsłon.

Onet.pl miał 18,28 mln użytkowników (960,7 tys. więcej niż miesiąc wcześniej) i 2 mln odsłon. Jeszcze większe wzrosty liczby użytkowników osiągnęły WP.pl (o 1,05 mln do 15,86 mln), Wikipedia (o 1,23 mln do 15,34 mln), OLX.pl (o 1,2 mln do 13,58 mln), TVN24.pl (o 1,25 mln do 7,1 mln) oraz Poradnikzdrowie.pl (o 1,19 mln do 7,07 mln).

Na komputerach strony i aplikacje Grupy Google odwiedziło 23,45 mln użytkowników (o 239 tys. więcej niż w grudniu), którzy wykonali 5,36 mld odsłon. YouTube przy 19,27 mln użytkowników miał 959,8 mln odsłon, a Facebook - 2,26 mld odsłon przy 19,09 mln użytkowników.

Wirtualna Polska zanotowała 16,47 mln użytkowników i 2,75 mld odsłon, a Grupa Onet-RASP - 16,23 mln użytkowników i 1,61 mld odsłon.

Grupa OLX zyskała w skali miesiąca 891,9 tys. użytkowników, a Grupa Gazeta.pl - 681,5 tys. Natomiast Grupa Ceneo.pl zanotowała spadek o 742,2 tys. użytkowników, Grupa Allegro - 219,9 tys., a YouTube - 210,7 tys.

Google.pl zanotowało 23,18 mln użytkowników i 4,71 mld odsłon, a Google.com - 16,21 mln użytkowników i 583,2 mld odsłon.

OLX.pl miał o 791,1 tys. odwiedzających więcej niż w grudniu, Onet.pl - o 600,6 tys. więcej, WP.pl - o 567,6 tys. więcej, natomiast Gazeta.pl, Filmweb.pl, Money.pl i otoMoto.pl - po 500-540 tys. więcej.

Z kolei Ceneo.pl straciło w skali miesiąca 736 tys. użytkowników, Allegro.pl - 219,9 tys., a YouTube - 210,7 tys.


Na smartfonach i tabletach witryny i aplikacje Grupy Google zanotowały 19 mln użytkowników (427,5 tys. więcej niż miesiąc wcześniej) i 3,15 mld odsłon. Grupa Onet-RASP miała 15,39 mln użytkowników (po wzroście o 469,6 tys.) i 1,74 mld odsłon, a Wirtualna Polska - 14,98 mln użytkowników (983,9 tys. więcej niż w grudniu) i 1,37 mld odsłon.

Grupa OLX osiągnęła wzrost o 1,3 mln użytkowników do 12,02 mln, Wikipedia - o 1,4 mln do 9,37 mln, a Grupa Gazetaprawna.pl - o 1,29 mln do 4,09 mln. Za to Grupa Ceneo.pl straciła w skali miesiąca 702,8 tys. użytkowników, a Grupa Burda Media Polska - 344,7 tys.

Google.pl miało w zeszłym miesiącu 17,8 mln użytkowników (598,9 tys. więcej niż w grudniu) i 2,84 mld odsłon, a Facebook - 14,06 mln użytkowników (po wzroście o 960,8 tys.) i 2,83 mld odsłon.

Wikipedia zyskała w skali miesiąca 1,4 mln użytkowników, WP.pl - 1,07 mln, a OLX.pl - 1,04 mln. Natomiast spadki w rankingu zanotowały tylko Ceneo.pl, YouTube, Google.com i Allegro.

Z aplikacji mobilnej Google skorzystało w styczniu 15,8 mln użytkowników, o 67,9 tys. więcej niż w grudniu, YouTube’a - 14,94 tys. (po spadku o 375,9 tys.), Mapy - 12,11 mln (po wzroście o 882,4 tys.).

Messenger osiągnął spadek o 164,4 tys. użytkowników do 11,4 mln, a Facebook - wzrost o 194,8 tys. do 9,19 mln.

Dysk Google zyskał aż 1,21 mln użytkowników, a Google+ - 956,3 tys., natomiast Muzyka Google Play straciła ich 751,5 tys., a Zdjęcia Google - 698,4 tys.

Liczebność próby: N=145 982. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack KantarMillward Brown z III kwartału 2017r. i badania Maluchy z 2016 r.


tw