Optizen Labs zastanawia się nad pozyskaniem inwestora zewnętrznego

Firma Optizen Labs, oferująca rozwiązanie w zakresie cyfryzacji treści dla wydawców i firm marketingowych, poinformowała, że zaczyna przegląd opcji strategicznych dalszego rozwoju. Bierze pod uwagę m.in. pozyskanie inwestora zewnętrznego.

- Na moment publikacji raportu rozpatrywanych jest kilka opcji strategicznych, wśród nich, pozyskanie inwestora zewnętrznego, który wesprze dalszy rozwoju Emitenta oraz zawarcie sojuszu strategicznego, jak również powstrzymanie się od wyboru jakiejkolwiek z wyżej wymienionych opcji - poinformował Optizen Labs w komunikacie giełdowym.

Optizen Labs dostarcza wydawcom i firmom marketingowym usługi z zakresu digital publishing, m.in. cyfrowe wydania magazynów, tygodników oraz katalogów, a także aplikacje mobilne. Jej klientami są m.in. Agora, Apella, Burda International Polska, Bonnnier Business Polska, DDB&Tribal, Edipresse Polska, Gremi Media, IDG, Interia, Marquard Media Polska, PAP, Ringier Axel Springer Polska i Valkea.

Od marca 2012 roku firma jest notowana na rynku giełdowym NewConnect. 50,58 proc. jej akcji ma fundusz MCI Venture Projects, 21,08 proc. - jej prezes Jacek Czynajtis, a 8,98 proc. - Łukasz Kawęcki (do wiosny ub.r. dyrektor zarządzający spółki).

W pierwszym kwartale br. Optizen Labs miał 266 tys. zł wpływów ze sprzedaży i 57 tys. zł straty netto, a w całym ub.r. - 2,06 mln zł wpływów i 716 tys. zł straty netto. We wcześniejszych trzech latach miała po ponad 3 mln zł przychodów rocznie i kolejno 827 tys. zł, 2,67 mln zł i 7,48 mln zł straty netto.

Kapitalizacja giełdowa firmy wynosi 1,49 mln zł.

tw