„Kluczowe decyzje” z rodziną i polską tradycją w reklamie PKO BP (wideo)

PKO Bank Polski rozpoczyna nowy cykl kampanii reklamowych, podkreślających polskość i rodzinność. W pierwszym spocie, wyreżyserowanym przez Tomasza Bagińskiego, występuje m.in. aktor Maciej Musiał.

Spot z kampanii opowiada o chłopcu marzącym, żeby zostać kosmonautą. Ojciec oprowadza go po sytuacjach życiowych, w których członkowie ich rodziny podejmują różne decyzje. Przekonuje, że nawet pozornie mało istotne wybory - dotyczące doboru sprzętu kuchennego, koloru ścian podczas remontu, czy też hobby - mogą okazać się kluczowe, ponadto nie należy ich oceniać, ale starać się je zrozumieć.

W reklamie, nawiązującej do stylistyki filmów science fiction, zawarto nawiązania do polskiej tradycji i historii. Na ścianie z portretami przodków znajduje się wizerunek legionisty oraz poety romantycznego (w tego drugiego wciela się Maciej Musiał, który występuje też obecnie w kampanii reklamującej Konto dla Młodych w PKO BP), a starsza siostra głównego bohatera ćwiczy fechtunek szablą w Arkadii w Nieborowie.

- Pokazujemy, jak silne związki łączą bank z Polską, że był on obecny we wszystkich kluczowych wydarzeniach w kraju - mówi dyrektor marketingu PKO BP Michał Kuczmierowski.

Jest to początek nowej serii reklam PKO BP. Strategią i kreacją kampanii zajęła się Agencja Warszawa. Spot wyreżyserował Tomasz Bagiński, produkcją zajął się dom produkcyjny Dobro, postprodukcją - Platige Image, a muzykę napisał Marcin Pawłowski, znany jako Pawbeats.

- Wychodzę z założenia, że pracując nad każdą formą filmu, także nad reklamą, warto rozważyć, jakie fundamentalne prawdy funkcjonują w danym kraju i kręgu kulturowym. Po pierwsze, chcieliśmy odbić się od prostej rzeczy: od tego, jak decyzje determinują przyszłość. Po drugie - mówimy o PKO Banku Polskim, największym banku w naszym kraju, więc nie ma powodu, by nie mówić o polskości. Warto umieścić motyw decyzji w trochę czarodziejskiej, ale jednak Polsce. Przedstawiamy tradycyjną, wielopokoleniową rodzinę, stawiamy na szlacheckie akcenty - wyjaśnia Tomasz Bagiński.

- Pisząc skrypt do spotu wizerunkowego dla PKO Banku Polskiego, chcieliśmy pokazać, że bank ma odpowiedź na niemal każdą życiową potrzebę i może być blisko codziennych decyzji każdego człowieka. Jest jak wspierający ojciec, z którym zawsze możemy porozmawiać. Towarzyszy nam w podejmowaniu decyzji, rozumie nas. Tworząc spot, poszukiwaliśmy też terytoriów wizualnych, które nie były jeszcze wykorzystywane przez banki. Dlatego przystaliśmy na wizję reżysera, by za pomocą akcentów onirycznych, światła przepuszczonego przez kolorowy witraż, olbrzymich figur czy nakładających się ujęć pokazać świat znany przez chłopca, lecz widziany na nowo, przez pryzmat jego wyobraźni - dodaje Łukasz Witkiewicz, head of creative Agencji Warszawa.

Główny spot wizerunkowy trwa 100 sekund i będzie emitowany w internecie oraz kinach w całej Polsce. W telewizji zobaczymy wersję 30-sekundową. Kampania wizerunkowa potrwa do końca marca.

Za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy Havas Media.

tw