PMPG z 11,7 mln zł straty netto w 2012 roku, spadły przychody

Platforma Mediowa Point Group zakończyła 2012 rok ze startą netto, a przychody ze sprzedaży były niższe niż rok wcześniej.

W 2012 roku spółka miała skonsolidowane przychody na poziomie 68,54 mln zł, zaś rok wcześniej wynosiły one 72,68 mln zł. PMPG zanotowała wzrost zysku brutto ze sprzedaży o 18,16 proc. do 34,90 mln zł. Zakończyła jednak 2012 rok ze startą netto w wysokości 11,73 mln zł wobec zysku netto w wysokości 3,48 mln zł w roku poprzednim. W ujęciu jednostkowym strata netto spółki wyniosła 9,64 mln zł (rok wcześniej spółka miała 2,26 mln zł zysku netto).

- Wpływ na wysokość straty miały przede wszystkim dokonane w poszczególnych spółkach odpisy aktualizujące należności oraz odpisy aktualizuje aktywa finansowe. Odpisy te zostały utworzone w związku z konserwatywną oceną przez zarząd sytuacji makroekonomicznej oraz kontrahentów i podmiotów, w stosunku do których utworzono odpisy - podano w komunikacie

Grupa podaje też, że w celu poprawy rentowności w drugiej połowie roku przeprowadziła proces restrukturyzacji. Jego wynikiem „jest optymalizacja kosztów bieżącej działalności, usprawnienie procesów biznesowych oraz lepsze wykorzystanie zasobów i efektu synergii w ramach grupy”

- Restrukturyzacja i wdrożenie nowego systemu zarządzania spowodowały, że już w IV kwartale 2012 r. skonsolidowany zysk ze sprzedaży wyniósł 1,53 mln zł - czytamy w komunikacie.

Platforma Mediowa Point Group jest wydawcą tygodników „Wprost” i „Do Rzeczy”, a także miesięcznika „Film”. W ramach Grupy działają też serwisy internetowe i agencja reklamowa.

pp