Poczta o2.pl testuje segregator maili masowych

Serwis poczty mailowej portalu o2.pl zaczyna testowanie automatycznej segregacji wiadomości od nadawców masowych. Nowa opcja ma ułatwić użytkownikom zarządzanie dużą liczbą maili.

Automatyczny segregator przenosi ze skrzynki odbiorczej do specjalnego folderu wiadomości od nadawców masowych, takie jak np. newslettery czy maile reklamowe od serwisów inne niż spam. - Dużo pracy włożyliśmy, by do tego folderu nie trafiały wiadomości ważne dla użytkownika, jak zamówienia czy potwierdzenia rejestracji, by zastosowane reguły nie naruszały prywatności użytkowników, a jedynie filtrowały nadawców - opisuje Jerzy  Dąbrówka, product manager Poczty o2.

Segregator nie wymaga dodatkowej konfiguracji, działa nieprzerwanie po jednokrotnym aktywowaniu przez użytkownika. Przy czym włączenie go nie zmienia wcześniejszych ustawień użytkownika poczty - dotychczasowe reguły i filtry traktowane są jako priorytetowe. Podczas czytania wiadomości użytkownik może na bieżąco zdecydować, czy wiadomości od określonego nadawcy mają trafiać do folderu segregatora.

- Chcemy pomóc naszym użytkownikom odzyskać porządek w ich skrzynkach odbiorczych. Jesteśmy w trakcie wdrażania szeregu także innych rozwiązań, które mają na celu zmniejszenie strumienia zamówionej, ale niekoniecznie chcianej, korespondencji - zapowiada Jerzy Dąbrówka.

Testy Segregatora są prowadzone wśród 5 proc. użytkowników Poczty o2. Planowane jest systematyczne rozszerzanie zasięgu usługi, a jej rozwój uzależniony jest od reakcji i potrzeb użytkowników.

W lipcu br. serwis pocztowy o2.pl odwiedziło 2,7 mln użytkowników, którzy wykonali 194 mln odsłon, a każdy spędził na stronie średnio godzinę i 50 minut (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

 

tw