Poczta Polska wyśle SMS-em numer telefonu do kuriera

Poczta Polska wprowadziła nową funkcjonalność, dzięki której odbiorcy przesyłek kurierskich dostają SMS-owe powiadomienia z numerem telefonu kuriera, który ma doręczyć ich paczkę.

Wprowadzona funkcjonalność daje klientom możliwość bezpośredniego skontaktowania się z kurierem doręczającym przesyłkę i uzgodnienia godziny jej przekazania.

Pilotaż informatycznego rozwiązania odbył się jesienią ub.r. na terenie Warszawy. Obecnie SMS-owe powiadomienia funkcjonują we wszystkich lokalizacjach w kraju.

W dzień wizyty kuriera klienci dostają automatyczną wiadomość o przykładowej treści: "W dn. 2018-02-12, kurier Adam będzie próbował dostarczyć Twoją przesyłkę nr EE143256789PL. Kontakt do kuriera: tel. 987654321".

Przesyłki kurierskie Poczty Polskiej codziennie doręcza 3500 kurierów.

Jak wskazał kierownik Działu Rozwoju Usług KEP w Poczcie Polskiej Michał Gawryluk, "umożliwienie kontaktu klienta z kurierem pozwoli na zmniejszenie liczby sytuacji, gdy kurier próbujący dostarczyć paczkę, nie zastaje nikogo pod wskazanym adresem". "Jeśli chcemy, aby odbiorca przesyłki kurierskiej został uprzedzony o doręczeniu, pamiętajmy o podaniu jego telefonu na etykiecie adresowej przy nadawaniu paczki" - tłumaczył.

W 2017 r. Poczta Polska dostarczyła ponad 120 mln paczek i przesyłek eCommerce. Zgodnie ze strategią rozwoju firma planuje zwiększać swoje udziały w segmencie usług paczkowych i kurierskich.

W listopadzie 2017 r. wszyscy kurierzy Poczty Polskiej zostali wyposażeni w terminale płatnicze. Poczta rozwija też sieć punktów odbioru przesyłek, do których poza placówkami pocztowymi należą stacje Orlenu, kioski Ruchu oraz sklepy sieci Żabka i Freshmarket.

km