Polsat liderem oglądalności w 2017 roku, TVN24 najwyżej wśród kanałów tematycznych (top 150 kanałów)

W zeszłym roku liderem oglądalności w rynku telewizyjnym był Polsat. Wśród stacji tematycznych najwyższy udział zanotował TVN24, a z nowych kanałów najwyżej uplasował się Super Polsat. Ranking top 150 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w 2017 roku pierwsze miejsce zajął Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem 2016 roku spadł o 4,72 proc. i wyniósł 10,91 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.

Z trzeciej na drugą lokatę awansował TVN (jego udział w analizowanym okresie jednak zmniejszył się o 4,82 proc. do 9,87 proc.), który wyprzedził TVP1 (9,59 proc. udziału; w dół o 13,60 proc.).

Oczko niżej uplasowała się Dwójka (7,87 proc. udziału; w dół o 5,41 proc.).

Czołową piątkę uzupełnia TVN24, którego udział wyniósł 4,27 proc., po wzroście o 12,07 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany kanał informacyjny w rankingu.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/krotszy-czas-ogladania-telewizji-w-2017-roku-polsat-i-tvn-liderami-raport ##

Na 12. lokacie znalazła stacja TVP Seriale - lider oglądalności kanałów filmowo-serialowych. Jej udział uplasował się na poziomie 1,49 proc. (wzrost o 0,68 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji dziecięcych było TVP ABC (do góry o 28,26 proc. do 1,18 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (- 1,23 proc. do 0,80 proc.), muzycznych - Polo TV (- 12,05 proc. do 0,73 proc.), lifestylowych - TVN Style (- 4,29 proc. do 0,67 proc.), a sportowych - Eurosport 1 (+ 23,40 proc. do 0,58 proc.).

21. pozycję zajął nowy kanał Super Polsat, który 2 stycznia ub.r. w naziemnej telewizji cyfrowej zastąpił Polsat Sport News. Jego średni udział w ub.r. wyniósł 0,78 proc., podczas gdy wynik Polsatu Sport News w 2016 roku to 0,42 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany nowy kanał w zestawieniu.

Od 56. do 70. miejsca w zestawieniu zajęły nowe kanały, które w 2016 roku rozpoczęły nadawanie na ósmym multipleksie w naziemnej telewizji cyfrowej: Metro (0,25 proc. udziału w rynku), Zoom TV (0,23 proc.), Nowa TV (0,21 proc.) i WP (0,17 proc.).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 z drugiego miejsca na pozycję lidera awansował TVN, którego udział wyniósł tutaj 12,65 proc., po jednak spadku o 0,78 proc. Na drugie miejsce spadł Polsat. Jego wynik w 2017 roku zmniejszył się o 6,50 proc. do 12,37 proc.

Trzecia była TVP2 (6,74 proc udziału; w dół o 6,13 proc.), która jednak wyprzedziła TVP1 (6,11 proc., spadek o 17,32 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji informacyjnych również i tutaj był kanał TVN24 (do góry o 4,82 proc. do 2,39 proc.).

Pierwsze miejsce wśród kanałów filmowo-serialowych zajęły TVP Seriale (- 1,18 proc. do 1,67 proc.), dziecięcych - TVP ABC (+ 34,83 proc. do 1,20 proc.), muzycznych - Polo TV (- 16,42 proc. do 1,12 proc.), lifestylowych - TVN Style (+ 5,26 proc. do 1 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (- 10,64 proc. do 0,84 proc.), a sportowych - Eurosport 1 (+ 29,63 proc. do 0,35 proc.).

Dane oglądalności w grudniu 2017 roku.

mk