Polscy szefowie firm mało aktywni w social mediach, tyko 5 proc. ma konto na Twitterze

Tylko 5 proc. prezesów największych polskich firm prowadzi komunikację na Twitterze, a 30 proc. za pośrednictwem serwisu LinkedIn. Pod kątem obecności w tych kanałach, na tle największych światowych rynków wypadamy bardzo słabo - wynika z badania Ecco International PR Network.

Badanie zostało zrealizowane w 400 firmach obecnych na 20 rynkach, obejmowało pytania o komunikację w dwóch portalach społecznościowych - Twitterze i LinkedInie. Polska zajęła w nim 15. miejsce, co stanowi trzeci od końca wynik.

Najlepiej w zestawieniu wypadają Francuzi - 35 proc. tamtejszych prezesów firm posiada aktywne konto na Twitterze, a 70 proc. jest obecnych na platformie LinkedIn. Druga jest Norwegia, gdzie na Twitterze komunikuje się 30 proc. CEO, a 65 proc. na LinkedInie. Trzecie miejsce przypadło Australii - z Twittera i LinkedIna korzysta tam odpowiednio 25 proc. i 65 proc. szefów firm.

Z badania wyłania się jednocześnie zaskakujący wynik dla USA, gdzie tylko 1/4 prezesów spośród 20 firm z największą kapitalizacją jest obecnych na Twitterze, a 35 proc. na LinkedIn. Jednocześnie osoby prowadzące aktywną komunikację z otoczeniem w tych kanałach mają najwięcej followersów. CEO firmy Apple, Tima Cooka, śledzi ponad 5,5 mln followersów. Dla porównania, we Francji, liderującej zestawieniu, Stéphane’a Richarda z Orange śledzi 37 tys. użytkowników Twittera.

Badanie Ecco International PR Network objęło swoim zasięgiem ponad 20 krajów z całego świata. Analizie została poddana komunikacja na Twitterze i LinkedInie prowadzona przez CEO 400 firm z największą kapitalizacją z m.in. Australii, Austrii, Brazylii, Czech, Egiptu, Francji, Niemiec, Węgier, Irlandii, Włoch, Norwegii, Polski, Rosji, Szwecji, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, a także państw Ameryki Łacińskiej – Argentyny, Chile, Meksyku i Peru. Polską edycję rankingu przygotowała Grupa On Board Think Kong.

jd