Polska edycja „Vogue” wystartuje w marcu. Naczelnym Filip Niedenthal, jego zastępcą Joanna Lorynowicz

W marcu 2018 roku na rynku pojawi się polska wersja magazynu „Vogue” (Visteria). Redaktorem naczelnym będzie Filip Niedenthal, jego zastępcą Joanna Lorynowicz, a działem kultura pokieruje Anda Rottenberg. Tytuł będzie miesięcznikiem i ukaże się w nakładzie 150 tys. egz.

Jak już informowaliśmy, wydawnictwo Condé Nast International uruchomi w marcu 2018 roku polską edycję „Vogue'a”. Redaktorem naczelnym został Filip Niedenthal, były szef polskiej edycji "Esquire" oraz wieloletni współpracownik takich tytułów jak „Viva!”, „Twój Styl” i „Harper's Bazaar”. Był także redaktorem naczelnym miesięcznika „Podróże”. Jest absolwentem London College of Fashion, gdzie studiował na wydziale dziennikarstwa modowego. Zostanie czwartym mężczyzną, któremu Conde Nast powierzyło w tym roku funkcję redaktora naczelnego „Vogue'a”.

Magazyn wydawać będzie spółka Visteria założona przez Katarzynę Kulczyk. Jak podała „Rzeczpospolita” dyrektor zarządzającą wydawnictwa została Justyna Markiewicz, dotychczas wicedyrektor w Zachęcie - Narodowej Galerii Sztuki, natomiast działem reklamy pokieruje Monika Wdowiak, była dyrektor reklamy w wydawnictwie Marquard Media Polska.

Zastępcą redaktora naczelnego została Joanna Lorynowicz (przez ostatnie 10 lat wicenaczelna „Twojego Stylu"), dyrektorem artystycznym został Łukasz Aksamit (ostatnio „Glamour”, w przeszłości był także szefem artystycznym magazynów "A4" i "Viva! Moda"), działem kultury pokieruje natomiast Anda Rottenberg (kuratorka sztuki, w latach 1993-2001 dyrektor Galerii Sztuki Zachęta).


Łukasz Aksamit

Szefową działu reportażu została Hanna Rydlewska (ostatnio szefowa newsroomu Gazeta.pl), która będzie też odpowiedzialna za serwis Vogue.pl. Wcześniej Rydlewska była wicenaczelną portalu naTemat.pl i tygodnika "Przekrój" oraz szefowa magazynu "Exklusiv". Napisała kilka książek, m.in. "Slow Sex. Uwolnij miłość" i "Po prostu przyjaźń".


Hanna Rydlewska, foto: Agora

Szefową działu mody została Daniela Agnelli (redaktorka i konsultantka zajmująca się modą -  była m.in. dyrektor mody w arabskiej wersji "Vogue’a", pracowała także w "ST Fashion", "Telegraph Magazine", "Marie Claire", "InStyle" i "Harper’s Bazaar"), która poprowadzi go we współpracy ze stylistką Karoliną Gruszecką (wcześniej m.in. w „Elle”).

Za dział urody ma odpowiadać Katarzyna Straszewicz (wcześniej w „Votre Beauté" i „Pani").

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/malgorzata-domagalik-odchodzi-z-miesiecznika-pani-jak-nie-teraz-to-kiedy ##

Ambasadorem marki będzie Małgorzata Bela, jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich modelek. Pracę rozpoczęła w 1997 w warszawskiej agencji Model Plus. - Ma niedoścignione doświadczenie we współpracy z międzynarodowymi markami, fotografami i stylistami, co pomoże „Vogue Polska” zyskać wiarygodność i nawiązać kluczowe relacje. Jest idealnym łącznikiem między Polską a światowym rynkiem mody - powiedziała Karina Dobrotvorskaya, prezes Condé Nast New Markets.

Według nieoficjalnych informacji portalu Wirtualnemedia.pl, tytuł będzie miesięcznikiem i ukaże się w nakładzie 150 tys. egz. Istotna część materiałów w nim (sesji zdjęciowych i tekstów) będzie przygotowywana przez polski zespół.

„Vogue” wydawany jest w 22 krajach (m.in. Australia, Brazylia, Chiny, Grecja, Holandia, Indie, Japonia, Korea Południowa, Meksyk, Niemcy, Portugalia, Rosja, Tajwan, Turcja, Ukraina, Tajlandia i Włochy).

Obecnie zdecydowanie najpopularniejszym miesięcznikiem luksusowym i shoppingowym jest „Twój Styl”, którego średnia sprzedaż ogółem w pierwszym kwartale br. według ZKDP wynosiła 169 218 egz., podczas gdy drugi w zestawieniu „Avanti” zanotował 88 266 egz.

Karina Dobrotvorskaya zaznaczyła, że Condé Nast rozważało uruchomienie polskiej edycji „Vogue'a” od kilku lat. - Głównymi argumentami za tym, żeby zrobić to teraz, jest silny ostatnio wzrost polskiej gospodarki i rynku dóbr luksusowych - stwierdziła.

Według KPMG liczba zamożnych i bogatych Polaków w ub.r. przekroczyła milion, a na dobra i usługi luksusowe wydali oni łącznie 16,4 mld zł, o 15 proc. więcej niż rok wcześniej. Firma prognozuje, że w 2020 roku wartość tej branży wyniesie już 21 mld zł, a najszybciej, po ponad 10 proc. rocznie, będzie zyskiwał segment luksusowej biżuterii i zegarków.

pr