Polskie Badania Internetu zmieniły identyfikację wizualną

Firma Polskie Badania Internetu zakończyła wdrażanie nowego, całościowego systemu identyfikacji wizualnej. Przygotowała go wspólnie ze Studiem Logotomia.

Polskie Badania Internetu w sierpniu ub.r. przyjęły nową strategię. - Postanowiliśmy skoncentrować nasze działania na naszym podstawowym produkcie, nowym badaniu Gemius/PBI. Obecnie prowadzimy intensywne prace mające na celu zapewnienie jak najlepszej jakości naszego produktu badawczego i rozwiązania Gemius Explorer. Równolegle rozpoczynamy szereg inicjatyw edukacyjnych adresowanych do rynku i związanych z naszym badaniem - opisuje Sławomir Pliszka, prezes PBI.

Misję PBI określono jako „wspieranie rynku wiedzą pozwalającą podejmować lepsze decyzje biznesowe w środowisku cyfrowym”, co jest realizowane poprzez udostępnianie wyników badania widowni internetowej, ale również przez rozmaite inicjatywy edukacyjne firmy. Większy niż do tej pory nacisk miał być również położony na komunikowanie ekspertyzy w zakresie badań internetu, a zarazem nowoczesności, co wynika ze specyfiki sektora gospodarki cyfrowej, w którym działa spółka

Jednocześnie przygotowano nowy logotyp firmy. Dotychczasowy pomarańczowy kolor został zastąpiony przez odcień czerwieni, a inicjał został zastąpiony przez abstrakcyjny znak złożony z kółek, które tworzą skrót „PBI”. Logo powstało w kilku rozmiarach - standardowym, prostokątnym, a także kwadratowym (sam znak), do wykorzystania w zdjęciach profilowych w mediach społecznościowych. Ustalono również zestaw kolorów dopełniających do wykorzystywania na stronie www, w prezentacjach czy materiałach graficznych firmy.

Wraz z logotypem powstała księga znaku precyzująca zasady jego użycia, kolory dopełniające oraz typografię firmową. Stworzono również projekty druków firmowych (także w wersji elektronicznej), grafiki przeznaczone do wykorzystywania w kanałach społecznościowych i system informacji wizualnych.

Ponadto przygotowano nową wersję serwisu PBI.org.pl, utrzymaną w  kolorystyce spójnej z logotypem firmy. Witryna, działająca w technologii Responsive Web Design, zawiera m.in. informacje na temat spółki, szczegółowe informacje na temat badania Gemius/PBI, materiały edukacyjne i aktualności oraz dane kontaktowe.

tw