Ponad 5 mln euro na promocję polskiej żywności

Ponad 5 milionów euro przeznaczyła we wtorek Komisja Europejska napromocję polskich miodów, produktów mleczarskich, a także mrożonekowocowo-warzywnych.

KE zatwierdziła we wtorek 23 programy promocji różnych produktówrolnych z 11 krajów. Ich całkowity budżet, rozłożony na trzy lata,wynosi 77,7 mln euro. Komisja Europejska zapewnia połowę tychśrodków - resztę muszą znaleźć zainteresowani producenci iprzetwórcy albo władze krajowe.

Wśród zatwierdzonych programów jest promocja mrożonek owocowychi warzywnych prowadzona przez Stowarzyszenie Mrożonej Żywności.Budżet ma wynieść 391,8 tys. euro, w tym 195,9 tys. ze środkówunijnych. Uznanie KE zdobył też program zaproponowany przezStowarzyszenie Pszczelarzy Zawodowych o budżecie 683,3 tys. euro (zunijnej kasy 341,6 tys.).

Trzeci zatwierdzony program z Polski zaproponował KrajowyZwiązek Spółdzielni Mleczarskich. Całkowity koszt ma wynieść 9,8mln euro, z czego KE zapewnia 4,9 mln.

"Produkty rolne UE odznaczają się niebywałą jakością iróżnorodnością, ale musimy podwoić wysiłki, by uwrażliwićkonsumentów na jakość wyrobów naszego rolnictwa. Nie wystarczybowiem produkować żywność i napoje wysokiej jakości, trzeba jetakże inteligentnie wprowadzić na rynek" - przypomniała komisarzds. rolnictwa Mariann Fischer Boel.

Przyznane środki będzie można wykorzystać na reklamę, pokryciekosztów udziału w targach albo różnego rodzaju kampanie promocyjnei informacyjne.