Prawie miliard ludzi płaci za cyfrową telewizję, mniej klientów tv analogowej

W latach 2010-2016 globalna liczba subskrybentów płacących za cyfrową telewizję zwiększyła się o 254 mln, do 969 mln - szacuje firma Digital TV Research.

Największy wzrost - o 256 mln - zanotowano w segmencie cyfrowej telewizji kablowej, ale w przypadku telewizji kablowej dostarczanej analogowo liczba płacących subskrybentów spadła aż o 218 mln.

Z kolei w przypadku IPTV przybyło 76 mln, telewizji satelitarnej - 77 mln, a cyfrowej telewizji naziemnej - 5 mln płacących subskrybentów.

Wykluczając analogową telewizję kablową, liczba subskrybentów płatnej telewizji cyfrowej zwiększyła się w latach 2010-2016 o 380 mln, do 852 mln.

W ujęciu geograficznym największy udział w liczbie subskrybentów płatnej telewizji na świecie ma region Azji i Pacyfiku (60 proc.), przy czym za ok. 1/3 globalnego rynku odpowiadają Chiny (313 mln).

Z danych Digital TV Research wynika także, że w latach 2010-2016 w 53 krajach liczba subskrybentów płatnej telewizji wzrosła co najmniej dwukrotnie. Spadek odnotowano w 9 krajach, w tym w USA (o 4,4 mln) i we Włoszech (o 2,3 mln).

km