Największy wzrost - o 256 mln - zanotowano w segmencie cyfrowej telewizji kablowej, ale w przypadku telewizji kablowej dostarczanej analogowo liczba płacących subskrybentów spadła aż o 218 mln.
Z kolei w przypadku IPTV przybyło 76 mln, telewizji satelitarnej - 77 mln, a cyfrowej telewizji naziemnej - 5 mln płacących subskrybentów.
Wykluczając analogową telewizję kablową, liczba subskrybentów płatnej telewizji cyfrowej zwiększyła się w latach 2010-2016 o 380 mln, do 852 mln.
W ujęciu geograficznym największy udział w liczbie subskrybentów płatnej telewizji na świecie ma region Azji i Pacyfiku (60 proc.), przy czym za ok. 1/3 globalnego rynku odpowiadają Chiny (313 mln).
Z danych Digital TV Research wynika także, że w latach 2010-2016 w 53 krajach liczba subskrybentów płatnej telewizji wzrosła co najmniej dwukrotnie. Spadek odnotowano w 9 krajach, w tym w USA (o 4,4 mln) i we Włoszech (o 2,3 mln).
km
Link do strony artykułu: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/prawie-miliard-ludzi-placi-za-cyfrowa-telewizje-mniej-klientow-tv-analogowej